Alla inlägg under november 2013

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev mätt på skrivandet efter vår massiva bröllopsresa förra året.


Kort sammanfattning av året då:

-Vi har skaffat vovve

-Pingislaget tog sig upp i division 1

-Både jag och Erika har genomfört klassikern

-Tack vare klassikergenomförandet åkte vi i oktober till Afrika på safari

-Tack vare Afrikaresan drog jag på mig tidernas magras, när både 2 och 3 olika mindre roliga bakterier bosatte sig i maggen.

-Givetvis har Vegas avverkats ytterligare en gång till..


Tänkte att jag så här i efterhand skulle summera åtminstone klassiker-delen av året. Det började dock redan förra året.


Mitt i sommaren satt jag och Erika husvakt åt mina föräldrar i Oskarström. En av kvällarna hade vi gott sällskap av våra vänner Sara och Fredrik och det dracks en del vin. Fredrik hade precis avslutat sin klassiker, och det gicks igenom hur jobbigt det var. Och det nämndes att Sara och Erika kanske skulle göra en tjejklassiker? Följt av ett gapskratt från damerna!



"-Hahaha, tjejklassiker? Nån jävla mesvariant? Nej, ska man göra nåt ska det vara på riktigt"


Men inte att man gör det frivilligt. Nej fy fasen. Men om det fanns nån form av belöning?

Efter kort tid koms det fram till att en resa vore en bra belöning. Och eftersom jag och Erika länge velat åka på safari, vore det ju lämpligt. Så väcktes en tanke: ett vad!

 

Om Erika och Sara skulle klara av att genomföra hela klassikern, så skulle det bli safari 2013! På grabbarnas bekostnad givetvis. Och så började det ett tag senare när Sara, Erika och jag själv anmälde oss till Vasaloppets öppet spår..

 

Fortsättning följer, i år..!


Skapa flashcards