Alla inlägg under juli 2011

Av Skoogh - 31 juli 2011 13:35

Dags att summera juli då: Jobb jobb jobb jobb jobb.. och en del fest och lite lite träning. 12,5 mils löpning blev det ungefär, vilket känns helt ok, bortsett från sista veckan, som rann iväg med bara ett löppass. Dock två CYKEL-pass! Japp, ni läste rätt. Andreas Bengtsson har fått en ny käpphäst att snacka cykling med på LKC, för nu jäklar ska det cyklas vätternrunda nästa år! Och eftersom jag drabbats av löpar-alzheimers och för länge sedan glömt hur jobbig maran var, så planeras det för mer än så: nämligen att INNAN man springer maran så ska det simmas en sisådär 3,8 km och dessutom cyklas 18 mil. Inte idag, inte imorgon och inte nästa år, men kanske kanske nästa år igen så ska det laddas för att genomföra en triathlon på Iron-man distansen!


Sjukt och galet, ja, men varför inte? 2 år känns som en rimlig tidsrymd att träna inför en sån grej om man vill ta sig runt, och löpningen har jag redan hyfsad grund att stå på. Grejen är väl att simning inte riktigt är min grej, och jag har ungefär teknik att orka crawla 50 meter i sträck för tillfället. Dock ska jag försöka råda bot på bristande teknik genom lite simskola i höst! =)


Och så då cyklingen. Köpte nyligen en sprillans ny racer-cykel, som har testkörts två gånger. Hur svårt kan det vara att cykla? Värre än man tror visar det sig, när man från 10 olika håll fått olika tips på teknik, däck, pumpar, cykelbyxor och lämpliga rundor. Jag som trodde pingis var en materialsport, men ack så fel! Det blir en dyr höst, efter en redan dyr sommar. Tur att man inte gjort annat än jobbat i sommar, så att man kan lägga pengarna på fräckaste hjälmen till mig själv, och massa andra fina saker till Erika, så hon inte protesterar alltför mycket när jag drar iväg på 20-mila rundor.


För övrigt mindre än ett år kvar till bröllop!


Och mindre än tre veckor kvar till prinsens minne, soon to be Erikas och Markos minne, beroende på vem som tar ut sig hårdast i Tekniska rotelns KM i halvmarathon!


Nu jobb.. igen.. Suck..


Ska rapportera vidare om Erikas träning senare! =)

Av Skoogh - 6 juli 2011 11:48

Ja, det får ju nästan ses som en sådan nu, efter att min kära sambo tog över bloggen. MEN, byta lösenord hjälpte inte länge älskling, nu tar jag tillbaka min blogg! ;)


Så vad händer (what´s up?)? Jo, semestern är slut för min del, men det positiva i det är att det är bara 37 jobbpass kvar till den 24:e augusti, då det bär av till Paris! Jag och Erika ska gotta oss med viner, sniglar, grodlår och Eiffeltorn tills vi storknar! Och efter det är det bara ytterligare 13 jobbpass kvar till den 19:e september, då det bär av till staterna och Las Vegas igen! Mer om det senare..


Innan allt detta är det ju faktiskt löptävlingsdags igen, på hemmaplan dessutom! Denna gång i form av Erikas största misstag, alltså Prinsens minne, ett halvmarathonlopp längs med prins Bertils stig här i Halmstad. Hon anmälde sig till detta lopp efter allmän hets från min sida, och nu är träningen i full gång! I så full gång att Erika har ådragit sig sin första löparskada i form av en stukad fot! Inte illa! =) Erikas träningsiver sporras dessutom av hennes kollega Marko, vars hetsande nu lett till att Marko är livrädd för att få spö av Erika på Prinsens minne. Risken är kanske att de får döpa om loppet till Markos minne nästa år, men vi får hålla tummarna att det ska gå vägen! ;)


För egen del så flöt träningen på bra i senare delen av juni, när alla skavanker från maran ordnat upp sig. Kilometersaldot stannade på 115 km för juni, vilket är helt ok med tanke på att jag inte sprang en meter under första delen av månaden! Jag har inga andra lopp inplanerade, även om det hade varit riktigt skoj att springa nåt av milloppen i Falkenberg eller Varberg, men givetvis står jobbet ivägen för detta. Så prinsens minne it is.. Och oavsett hur lockande det kommer vara att springa och blockera vägen för Marko i 21 km så att Erika slår honom, så kommer tävlingsdjävulen slå till och tvinga mig att springa så snabbt som möjligt! Målet är först och främst att slå min bästa halvmara-tid, som är 1.38.50 som jag satte på PM för 2 år sedan. I andra hand är det att komma ner mot 1.35, vilket innebär en kilometertid på i snitt 4.30 Funkar inget av ovanstående så siktar jag givetvis på att vinna banketten på kvällen! ;)


Ses i spåret!

Ovido - Quiz & Flashcards