Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Los Angeles!

Av Skoogh - 8 augusti 2012 06:22


Hejsan allihopa!


Då var det dags för en ny rapport och denna gången efter ett par dagar i Los Angeles. Äntligen slipper vi frysa!! Efter Seattle och San Francisco så var vi ganska trötta på kylan och snålblåsten. Det var inte vad jag hade räknat med när vi åkte hemifrån (därav bristande packning i form av varma kläder, tur man kan det där med shopping). Men nu! Nu är det varmt och skönt och varmare lär det bli..


Gårdagen spenderades på Universal Studios, vilken park! Ett riktigt påkostat paradis för både vuxna och barn. Både jag och Daniel var vimmelkantiga efter filmupplevelserna i 3D där transformers var i särklass bäst. Hur kan de få till känslan av att man befinner sig mitt i filmen? Och lägg sen till värme/kyla/regn/lukter till upplevelsen så blir det hur häftigt som helst. Vi toppade dagen med ett besök på en traditionell mexikansk restaurang som vi läst om i en av våra appar. Vi fick så sinnessjukt mycket mat att både jag och Daniel mådde riktigt illa när vi gick därifrån, men gott var det!


 

Väglusen utanför Universal Studios.


 

Transformers!


 

Brees hus i Desperate Housewives. I en "Studio-Tour" fick vi se stora delar av Universals inspelningsområde och då även Wisteria Lane. För kännedom är Brees hus det enda huset med en fungerande toalett, resten är bara fasader.


 

I denna lilla pool har de flesta av Universals filmer med vatteninslag spelats in. Exempelvis Pirates of the Caribbean, hajen mfl. Även Tom Crusies War of the Worlds (som vi fick se ännu mer utav) har spelats in och på den gröna bakgrunden kan man sedan applicera vilken bakgrund man vill ha. Mycket fiffigt =)


Idag hade vi en shopping- och stranddag. Vi tog SUVen ner till Santa Monica (via Beverly Hills) och strosade längs Third promenade tills vi inte kunde bära fler påsar... =) Efter en avlastning i bilen och upphämtning av badkläder gick vi ner till stranden och fick lite sol och bad. Men viktigast av allt!! Under shoppingturen gick vi in på en bank med vår "falska" 100-dollarssedel. SOM INTE VAR FALSK!! Vi fick alltså skämmas i onödan på Alcatraz och jag ifrågasätter starkt den där pennan som affärerna har och ritar på sedeln för att se om det blir gult (riktig) eller brunt (falskt). Vi fick 5 stycken 20-dollarssedlar istället och ett glatt humör.


 


Imorgon ska vi till Six Flags - Magic Mountain. Ett grymt stort nöjesfält där jag antagligen kommer få hota/muta Daniel för att komma därifrån vid stängning. Om jag överlever alla extrema berg-och dalbanor vill säga. Skämt åsido, det ska verkligen bli jätteroligt och Lisberg kommer nog blekna en aning i jämförelse..


Vi kommer sedan lämna Los Angeles för San Diego och SeaWorld. Vi har bokat ett Beluga (vitval) interaction program, som jag har längtat efter detta! Vi ska simma/leka/mysa med vitvalen i ca 1.5 timme. Större rapport kring detta kommer =)


Saker jag lärt mig hittills (eller fått bekräftat):

- Amerikanerna har den sämsta matkulturen någonsin. Det är inte konstigt att nästan alla är jättetjocka när det äts så mycket skräp.

- Hemmavid kör Daniel bil som en väglus. Här kör han mer efter "plattan i mattan". Jag visste att han hade det i sig!

- Jag ska aldrig mer vara spontan någonsin efter vårt lilla sovaibilen-äventyr. Därför har vi nu bokat resterande nätter där vi egentligen skulle vara lite spontana =)


Hoppas ni har det bra där hemma, Kärlek!! 

 
 
Ingen bild

Angie

8 augusti 2012 07:50

Det är en fröjd att läsa era inlägg mina vänner! Det är nästan så att JAG får nypa mig i armen av alla upplevelser ni får vara med om. Häftigt!!

Jag undrar.... Med tanke på all shopping... Åkte ni med tomma resväskor? Eller hur löser ni hemresan? Tänkte annars att jag kan komma till er, med endast handbaggage

Skoogh

10 augusti 2012 06:32

Vi packade lätt, fråga farsan =) Kommer bli till att inhandla en ny resväska innan vi styr hemmåt, samt kanske slänga en del gamla trasor ;)

 
Ingen bild

Tomas

8 augusti 2012 12:24

Hej brudparet. Ni verkar ha en underbar resa. Roligt att följa era äventyr på bloggen. Erika angående matkulturen så rekommenderar jag att minst en gång per dag äta på PANDA EXPRESS :-). Daniel vad bra att ni åker till Six Flags och "tränar". Nu kanske du vågar åka New York New Yorks rollercoster nästa gång du är i Vegas :-). Ha det gott!

Skoogh

10 augusti 2012 06:34

Panda express två dagar i rad! Tyvärr är det inte riktigt samma stuk som i Vegas, där man får välja rätter helt själv, men ändå!

Vi var tvugna att dra två snabba shots innan vi ens vågade gå in på SF ;) Rekommenderas att du drar minst tre innan du ska upp i Stratosphere nästa gång..!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards