Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Skoogh - 18 oktober 2011 12:01

Jahapp, då har man gjort det igen. Totalt glömt av hur jobbigt det var sist, och istället låtit sig inspireras av andra tokar med liknande intressen för att plåga sin kropp ungefär så långt det går. Jag är återigen anmäld. Till Göteborgsvarvet, till Stockholm marathon och Vätternrundan. Och fler lopp kommer det att bli! Listan ska byggas på med Vansbrosimning, Lidingölopp, Laxalopp, Hallandslopp och förhoppningsvis kanske till och med nån lagom variant av ett triathlonlopp. Bara anmälningsavgifterna motsvarar snart två veckors budgetresa till Thailand. Jag säger bara: lätt värt det! Motivationen till träning som dessa typer av tävlingar ger är som det heter: priceless. Sen att ens egen motivation smittar av sig är bonus, och skitskoj! Hittills har jag fått med mig följande personer på galenskapståget:


-Erika sprang Prinsens minne och ska springa Göteborgsvarvet. Detta tar jag FULL cred för, tror inte hon kommit på tanken att delta i något av ovanstående lopp på egen hand.


-Farsan ska cykla vätternrundan. Tar inte lika mycket cred för det här, då han redan cyklat en gång, och dessutom försökt förmå mig att åka vasaloppet de 12 gånger han redan åkt det. MEN, tror fortfarande inte han anmält sig om inte jag skulle kört.


-Henke ska springa Stockholm marathon! Han anmälde sig faktiskt före mig. MEN, det var jag som tryckte på att han skulle anmäla sig, och lovade att också springa om han anmälde sig.


Själv ger jag cred för min egen träning till samtliga ovanstående, plus Radde som jag går i simskola med och Fredrik som sparrat på en massa löppass. R och F ingår dessutom i det ännu så länge namnlösa Vätterrnrunde-laget, som två veckor efter Stockholm marathon ska trampa runt Sveriges näst största sjö.


I övrigt följs det med på en massa träningsbloggar! Att läsa dem är riktig inspiration när man tvekar på att sticka ut näsan på en löprunda i regn och höstrusk. Här kommer lite favoriter:


Claes Åkessons blogg - mannen som syns och hörs överallt missar aldrig en chans till en löprunda. Har bevisat och överbevisat att man alltid har tid till träning. Bloggar hyfsat ofta, trots att han inte längre är chefredaktör på Runners World.


Jonas Coltings blogg - triathlet med sylvass tunga som alltid säger vad han tycker och sällan stryker folk medhårs. Dock alltid underhållande, och alltid inspirerande. Uppdaterar ofta!


David Nilssons blogg - långdistanslöpare i Sverigeeliten som tränar nåt så kolossalt ambitiöst och målmedvetet och som dessutom skriver riktigt bra och kul! Uppdaterar inte så ofta längre tyvärr..


Så vad väntas det på? Haka på i valfritt lopp! Släng in en utmaning mot mig också så blir träningen än mer motiverande ;)


Sprang för övrigt för första gången sen hemkomst från USA igår. 12 km i lugnt tempo och skönt väder gjorde susen för benen! Ny runda inplanerad imorgon!





Ovido - Quiz & Flashcards