Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Redo för varvet?

Av Skoogh - 8 maj 2012 13:57

Dags för Göteborgsvarvsvecka! Formen är för egen del totalt oklar, men det känns som att det spelar mindre roll. De sista veckorna har blivit lite hackat och malet på träningsfronten tack vare grymt rolig Barcelona-resa och mindre roligt sjukhus-häng. Anledningen till min och Erikas Barcelona-resa behöver jag väl knappast förklara med mer än tre ord: Tapas, shopping och sangria! Ett ofrivilligt stopp på Mallorca på vägen ner på grund av att en vilsen mås flugit in i planet vägdes upp av det väntande trevliga sällskapet i form av syrran och hennes sambo Fred. Fyra slappa dagar blev det, trots Mallis-stoppet, och en löprunda på 12 km längs stranpromenaden. Har haft sämre löprundor i mitt liv =)


Anledningen till sjukhushänget är givetvis lite tråkigare. Pga mitt förmaksflimmer fick jag under två inte alltför händelserika dygn ligga inlagd för utprovning av en hjärtrytmsstabiliserande medicin. Inga biverkningar konstaterade ännu så länge, å andra sidan är den dokumenterade effektiviteten på medicinen sisådär, vilket även jag noterat. Har märkt av att mina perioder av flimmer är kortare, och ännu så länge har jag inte haft något flimmer som varat längre än en timme. Å andra sidan är de fler. Å tredje sidan har jag kunnat träna helt obehindrat, så är försiktigt optimistisk! Men ack så trist att ligga på sjukhus. Personalen på avdelningen var jättebra, men vad hjälper det när dagens höjdpunkt är att maten serveras. Och när höjdpunkterna varje gång är ett praktfiasko till ursäkt för maträtt så blir dagarna rätt långa. Jag lider verkligen med alla som tvingas ligga där betydligt längre än mina två dygn. Fick kanske sammanlagt under alla måltider lika mycket grönsaker och kött som jag äter under en normal portion. Istället serverades det en mängd potatis och mjölprodukter i form av pasta, pajdeg och bröd, som till råga på allt toppas med konstant fri tillgång till söta kex, kakor och kvällsmackor. Konstigt att folk inte blir friska..?


Aja, Göteborgsvarvet skulle det handla om. Erika ska också springa, vilket jag tycker är skitskoj! Hon har dessvärre haft rejält med oflyt som satt käppar i träningshjulet. Magsjuka i sviterna av Barcelona och förkylningar sedan tidigare har nog gjort att hennes målsättning på att springa vavet på under två timmar blir väldigt svår att uppnå. Dock är jag helt övertygad om att hon kommer klara av loppet galant, och jag hoppas verkligen hon kommer få chans att njuta av hela spektaklet! För det ÄR roligt att springa Göteborgsvarvet. Särskilt om vädret är ok. Dessvärre ser prognoserna lite sisådär ut ännu så länge, men de lär hinna ändras, och det är ju fyra dagar kvar!


Göteborgsvarvsvecka innebär i år att det är tre veckor till maran, och inte bara en vecka som förra året, vilket underlättar för dubblering. Återigen har långpassen varit för få och för korta för att det ska vara helt optimalt. Kommer dock sikta på att ha två pass på runt tre mil under veckorna innan maran, som förhoppningsvis räddar upp det hela lite.


Och efter maran är det två veckor till Vätternrundan...  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards