Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Roadtrip på cykel

Av Skoogh - 15 maj 2012 07:56

Göteborgsvarvet genomfört, utan större skavanker. Höll ett hyfsat jämt tempo hela vägen, tja, bortsett från uppförslöpningarna på broarna, men i övrigt så! Km-tider på runt 4.27 plus en spurt sista km blev till slut 1.33.46, och 14 sekunder under målet! 1.34 ville nämligen gamblern Norberg att jag skulle komma under för att vinna en öl av honom! Hade nog kunnat pressa mig lite till, inte bara genom att se till att knyta skorna ordentligt... Dock kändes det dumt att slita ut sig fullständigt med bara 3 veckor till maran. De extra sekunderna får sparas till en annan gång! =)


Övrigt om loppet: Hur fasen kan man springa den banan på 1.00.25? Sinnes.. Men vädret var näst intill perfekt tyckte jag. I motsats till vad kommentatorerna på svt sa så blåste det faktiskt lite medvind på hela hisingssidan av loppet, vilket gav en skön push. Härlig stämning på banan, men Erika och Björns jubel inne på Slottskogsvallen slog ju allt! Tack för stödet! =)


Igår blev det en lugn återhämtningsmil och idag blir det roadtrip! Det är nämligen dags att inkassera ölen jag vann mot Norberg. Kruxet är att han bor i Helsingborg, Erika har bilen och åka tåg är tråkigt. Vad gör man då? Jo, man plockar fram cykeln ur förrådet och gör ett träningspass av det hela och cyklar ner! Med mig på resan får jag Radde. Ska bli skoj, och det ser i allafall inte ut som att träden på innergården böjs av pga motvind, så förhoppningsvis blir det en skön runda. 9 mil ner idag, och 9 hem imorgon om allt går som det ska. Att jag sedan tidigare är skyldig Norberg 2 öl för torsk i raka set på en pingisträning för ett par månader sedan hoppas jag VERKLIGEN att han har glömt av..


Dags för avfärd!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards