Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Maradags!..Från soffan den här gången..

Av Skoogh - 2 juni 2012 10:51

Tyvärr verkar det som att den ökade träningsdosen i kombination med för lite stretch och vanlig styrketräning tog ut sin rätt, och sista långpasset förra veckan blev för mycket och knät blev trasigt. Troligen nån form av överansträngning, men har fortfarande för ont för att ett marathonlopp överhuvudtaget skulle komma i fråga. Så nu sitter jag i soffan och kommer istället hålla tummarna för Henke som gör sin debut idag! Startnummer 11971, och det går att följa honom HÄR. Det ryktas tyvärr om 15 m/s, regn och 8 grader, så Stockholm kommer nog inte riktigt visa sig från sin rätta sida idag för löparna. Å andra sidan kanske bättre än 28 grader och sol som det var för en dryg vecka sen?


För min del blir det vila från löpning och cykling ett par dagar till, och förhoppningsvis är det bra sen. Mindre än två veckor kvar till vätternrundan, så ett par mil på sadeln till innan loppet hade inte varit fel.


Länge sen bilder, så här kommer lite kul blandade bilder:


Erika beundrar utsikt från vårt hotellrum i Barcelona! =)


  


Sangria!


    

Paus i svettig löprunda


 

Cykelpaus i Båstad


 

Erika kattvaktar mina föräldrars katt Tuva. Snart dags igen! Tuva längtar, det syns tydligt på bilden.. =)


   


Erika poserar i sin fina onepiece! Förlåt älskling, kunde inte låta bli ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards