Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Skoogh - 18 januari 2012 10:25

..annars hade helgen inte varit lika rolig =) Singelspelet för mig gick nämligen sådär, med bara en vinst på fyra försök. Seger i båda mina dubbelmatcher tillsammans med herr Gartér räddade dock upp insatsen och självförtroendet lite! Men som sagt var, tur att man har grymma lagkamrater! Seger i båda lagmatcherna blev det till slut, med först 8-4 mot Jönköping och sen 8-4 mot Södra Vi. Lidhults GoIF ligger nu bra till för att bli årets Småländska pingisklubb: A-laget huserar på 2:a plats i division 2 SydSvenska Norra, och B-laget står med åtminstone ett ben i division 3 efter 7 raka segrar i sin division 4-serie! Kan bli en skoj pingisvår!


Håller även tummarna för att "försäsongsträningen" inför maj och junis löp- och cykeläventyr ska bli rolig. Jag kan väl inte påstå att den varit det hittills, då inspiration till löprundor på längre än fram och tillbaks till sopnedkastet saknas helt då man måste brottas med leriga stigar och akta sig för nedfallande träd. Vädret verkar dock för tillfället vara lite stabilare, och därför laddar jag just nu för årets första långrunda, som förhoppningsvis kommer landa på drygt 14 km nånstans.


För mig är löpning aldrig så jobbigt som innan man ska ge sig ut. Tanken på hur jobbigt 14 km kan vara, är alltid värre än det sen i själva verket blir. Därför känns det skönt att den jobbigaste delen av dagens pass snart är slut så att jag kan få byta om och ge mig ut! 


Auf wiederhören!


@dolphskoogh ;)    

Ovido - Quiz & Flashcards