Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Skoogh - 10 mars 2012 14:51

Hejsan! Erika här (eftersom Daniels frånvaro är total!).


Igår kasserade Daniel in sin alla hjärtans dag-present då vi åkte till helsingborg för att lyssna på en föreläsning med Daniels guru Jonas Colting. För er som inte vet vem han är så kan han beskrivas lite kort som en kontroversiell supertriatlet. Han pratade om motivation, kost och en massa annat intressant! Fyra timmar gick enormt snabbt och vi gick båda därifrån extremt peppade (redo att springa hur långt som helst, hur snabbt som helst på studs!). Något jag tar med mig är att inte tänka på träning som ett straff (som man lätt gör när soffan lockar lite för mycket) och hans motivationsberättelser om t.ex den 100-årige Indiern som sprang London Maraton på rekordtid (för hans åldersgrupp). Vill man ha pepp och lyssna på intressant fakta kring hälsa, träning och en massa annat (inklusive hans galna bror) så kan jag varmt rekommendera att besöka en föreläsning med Colting.


Därför blev det för mig ett gymbesök idag på där jag sprang 1 mil snabbare än på länge. Känns mycket bra eftersom Göteborgsvarvet närmar sig med stormsteg. Daniel är och spelar pingis i Jönköping som han säkert kommer nämna senare.  


Att det ikväll är final i melodifestivalen har knappast undgått någon. För egen del så vill jag enbart att den som vinner ska gå hem i Eurovision song contest så vi kan vinna alltihopa! Att jag sen kommer rösta på Danny ikväll beror på att det finns en person i min närhet som "har ett gott öga" till honom (hint, hint Angie) =) Man ska ju ställa upp för sina kompisar! Den stora frågan är hur det ska gå för brandgula Ranelid. Kommer han vara ännu mer orange? Kommer hans haka ha en annan orange färg? Kommer han sjunga med i refrängen? Kommer han denna gången INTE glömma bort att han faktiskt "sjunger" låten tillsammans med den stackars tjejen? Kommer vi fortfarande tycka att kvinnan är det första könet? Antagligen kommer jag skratta lika mycket denna gången (låten är ju helt sjuk) alternativt ta fram skämskudden. Vill man tänka positivt så kolla på det Ryska bidraget som vunnit så kanske Ranelids bidrag inte verkar riktigt så illa..


Framöver så händer det enormt mycket roligt. Resa till Barcelona med Marika och Fred (vill åka nu!). Bröllop med tillhörande numera bokad bröllopsresa och en massa annat skoj! Går ju knappt att beskriva, men vi avslutar med att kolla på världens bästa kille (i världens kanske fulaste lånebyxor i ett supervarmt thailand). Håll tillgodo!


 


//Erika

Ovido - Quiz & Flashcards