Direktlänk till inlägg 20 september 2011

God morgon där hemma!

Av Skoogh - 20 september 2011 06:33

20 timmar efter att Erika gjort en heroisk insats och kört oss ner till Malmö vid klockan 4 imorse (tack älskling!!) landade vi på Los Angeles flygplats LAX. En timme senare var det dags för att gå genom tull/passkontroll, och ytterligare tre minuter senare var jag fotograferad och redo för LA! Ytterligare två minuter senare ser jag Radde gå med en kontrollant in i ett avskiljt rum.. "Fasen" hann jag tänka både en och tre gånger under de ca 10 minuter som Radde var så gott som terrorstämplad, innan han kom traskandes för att hämta ut sin väska. "Rutinkontroll" hette det, men jag låter ju inte Radde packa min väska på hemresan..!


Efter ännu en lång kö till transferbussen, och sen en ännu längre till biluthyrningen där uthyraren hade gett sig fasen på att vi skulle köpa nåt extra av honom innan hann släppte iväg oss, fick vi kvitterat ut vår bil! Vår SUV! En Jeep Laredo! Så nu är vi LA-redo som Janne Kapteijn skulle uttryckt det =)


Det tog ca en halvtimme att hitta vårt hotell i rusningstrafiken, och för att bota kommande jet-lag bestämde vi oss för att åka ner till stranden i Santa Monica och ta ett dopp. Det var längre än vi trodde dit, och när vi anlände hade solen gått i moln och nästan ner helt och hållet, så vi spar doppet tills imorgon. Det blev käk på Indisk restaurang istället och laddning för morgondagen istället, då det står Jay Leno-show på schemat! Ska bli riktigt skoj!


Nu är klockan slagen för 28:e raka timmen utan sömn (nästan iaf) och det är hög tid att slagga.. På återhörande imorgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards