Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Haj-spotting och roadtrip

Av Skoogh - 23 september 2011 16:30

Sådär ja, då var vi framme i Vegas, och har så varit i en och en halv dag. Los Angeles-trippen slutade med lite shopping, promenad på walk of fame och givetvis inspelningen av Jay Leno-show! En riktig upplevelse och kul att få se, både showen i sig och allt runtomkring. Tyvärr strikt förbjudet att ens fundera på att ta upp mobiltelefonen för ett smygfoto, så inga bilder därifrån.


Gäster i showen var för övrigt Gerard Butler, skådis som gjort bl.a huvudrollen i "300", samt en amerikansk kvinnlig komiker som heter Whitney Cummings som precis fått en egen sit-com i USA. Rätt ointressanta då jag inte känner till dem så väl, men Jay var rolig, och framför allt var killen som var "pausunderhållning" och som höll igång studiopubliken innan och under inspelningen vansinnigt rolig! =)


Innan vi lämnade LA var det ju tvunget med ett dopp i Stilla havet! Vi trotsade en hård vind, 18 graders isande kyla och jättevågorna och tassade försiktigt ut i vattnet. Och då, ca 200 meter ut i havet, fick jag syn på en HAJ..! Eller iallafall en hajfena.. Eller iallafall trodde jag det.. för efter att vi superspurtat upp ur vattnet, så förklarade ett par lokala förmågor för oss att det med all sannolikhet var en delfin vi hade sett, och ingen haj. Lite pinsamt, men skönt att jag såg fel, så att vi till slut kunde få doppa oss!


Efter en roadtrip på fem timmar, med stopp mitt ute i öknen på ett riktigt gammalt spännande "diner" (se bild nedan) dök den upp som från ingenstans: neonljusets mecka, Elvis favorithak och som Radde uttryckte det med ett ord: Vansinnet! Vegas! Världens största lekplats för vuxna sa nån, vilket kanske stämmer. För mig som gillar både poker, spel, sol, shopping och god mat är det stört omöjligt att ha en tråkig stund, och för min del har jag svårt att tänka mig nån bättre stad att tillbringa sin tid i =) Dock blir det lätt för mycket av det goda om man kör på för hårt, så den här vändan varvas stan med lite utflytker, bl.a är det tänkt att vi ska till Hoover Dam, en jättelik damm/vattenkraftverk som förser hela Vegas med ström. Just för tillfället är de planerna uppskjutna, pga att herrar Tomas och Radde relativt nyligen kom tillbaka från pokerbordet efter en lång natts spel! För egen del blev det "tidig" hemgång vid midnatt, då jetlag och sömnbrist gjorde sig påmind när vi spelade en turnering igår. Hittills har pokern gått kasst, men vänder säkert snart! Och gör det inte det så spelar det ingen större roll, vi har rätt kul ändå.. =)


Nu ska jag iväg och promenera en sväng i morgonsolen! Tänkte gå och köpa mig ett par löparskor, och sen springa av mig ett par bufféer nere i gymet! Bjuder på ett par bilder så länge, kommer fler så fort Radde tankat över sina snart tusentalet bilder till datorn =)


 Radde på Walk of fame i Hollywood

 

Venice Beach, något kylslaget och kanske inte lika haj-tätt som man kan tro ;)

    Peggy Sue´s diner, mitt ute i ingenstans i öken! Bilden tagen med panorama-app på iphone, så därför den ser lite utdragen ut =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards