Av Skoogh - 13 januari 2011 14:45

Viktigaste först, Thailand: Avresa på söndag klockan 15.30 från Kastrup. Eftersom Erika vägrar åka tåg hela vägen har hon tvingat sin syster ;) att köra oss till Malmö och sen tar vi tåget över sundet. Flyg från Kastrup till Doha i Qatar, byte och paus innan vidare flyg till Bangkok och där byte igen till nytt flyg mot Phuket.

Packa: Gör jag på söndag innan avresan. Packningen kommer bestå av ungefär pass, lite baht, tandborste, solglasögon och badbyxor. Resten köpes på plats med den medhavda bahten, i sann SällskapsreseBerra-anda! ;)

Pingis: Seriesammandrag i Kalmar på lördag. Kalmar... andra jävla sidan Sverige, och Rv 25 som enda resvägsalternativ. Som tur var så kör Hue och inte Leif, så risken finns att vi faktiskt kommer komma fram i tid, även om vi inte kör okristligt tidigt. Har tränat två pass pingis den här veckan, och blir ett lättare imorgon förmiddag också, så formen kommer det inte kunna klagas på!

Semester: Ja, just det! Det har jag ju! I tre och en halv vecka från och med för tre timmar sedan! Snart drar firma miffot och skönheten till värmen!

Fick förresten nytt förslag på ny tunn bok av herr Norberg idag:

"Bäst när det gäller" - av Helena Ekholm f.d Jonson.

Och syrran, du får nog försöka igen, tror du missförstod det hela lite.. Men lovar att du kommer få fler besök än övrig långdistanssläkt så att jag kan förklara lite bättre ;)

Nu ska jag fira in semesterstarten med lasange och en kall!

Av Skoogh - 11 januari 2011 05:42

"Nytt år - nytt spår" yttrade en mindre vis pojke en gång. Nu blir det inte riktigt så, 2010 var lätt det bästa året hittills, men det är ju dumt att nöjd luta sig tillbaka för det! Nedanstående lista är kanske dock mer en blanding av löften och mål för 2010:

- Stockholm Marathon under 3.30, huvudmålet med själva bloggen och (den pga skada ännu så länge frånvarande) löpträningen!

- Gå ner 5 pannor. Hänger till stor del ihop med ovanstående mål, blir ofantligt lättare att springa 4,2 mil utan en magsäck på 5 extra kg.

- Under året snitta ett pass pingis i veckan utöver eventuell tävling/serie. Är nog vid närmare eftertanke betydligt mer än det låter, pga en del planerat resande och sedvanlig motivationsbrist i maj/juni/juli

- Åka och hälsa på släkten i Skåne, släkten i Prag och släkten (syrran) i Stockholm vid minst ett tillfälle per släktdel.

- Skriva blogg minst en gång varannan dag (från och meeeeed.... nu!)

- Hålla skallen bättre när jag spelar pingis. Är ju för fasiken snart 30 bast, när ska man lära sig att det inte hjälper så mycket att whina när det går dåligt? =)

Nu är det frukost! Bästa studen på natten! =)

Av Skoogh - 10 januari 2011 11:39

Hej igen, lite dålig snurr på skrivandet på sista tiden, men det har varit fullt upp med annat! Bland annat har världens bästa Erika fyllt år, vilket firats i dagarna tre, fullt värdigt en prinsessa! ;)

Jag gav henne en cykel i födelsedagspresent, en cykel som höll på att kosta mig ett par tår när jag skulle cykla hem den i kylan i gympa-dojjor för två veckor sen. Sen höll den på att kosta mig betydligt mer när jag till råga på allt cyklade och välte på en glashal, osandad cykelbana. Jag klarade mig dock med blåmärke på knät, och cykeln med ett löst styre.

I helgen firades först Ellen Alicia Bu:s 100:e dag i livet med trevlig middag på House Ming, och därefter åkte jag och Erika till Malmö, för middag med Erikas kompisar på T-bone. 400 gram ryggbiff var inget större problem med att få plats med efter julhelgen mag-uttöjar-övningar! Helgen avslutades med min födelsedagspresent från päronen, nämligen Spamalot! Riktigt kul föreställning! Som Erika uttryckte det: Johan Glans är ju fan rolig bara man tittar på honom!

Idag håller vi tummarna för två saker: Ett att Hues tenta går bra och att hans skalle därför håller för pingisträning, samt två: att hans fot håller för pingisträning. Håller även min häl kanske, kanske det även blir ett pass spinning ikväll..

By the way.. Om en vecka är vi i Thailand!!! =)

Av Skoogh - 4 januari 2011 04:06

God fortsättning på det nya året! Sluten på varje år brukar ju innebära en sammanfattning av året som gått, och jag tänkte göra detta också, i form av en uppräkning av årets tunnaste böcker! Ok då, alla kanske inte riktigt finns på riktigt, eller kanske ingen.. Ni förstår nog.. ;) Nån som kommer på någon mer?

- "Septembervädret 2010" av de chilenska gruvarbetarna

- "Skön islamsk humor", av Lars Vilks

- "Mina svenska förebilder" av Petter Northug

- "Hur man håller sig till att regissera lågbudgetfilmer" av James Cameron

- "Konsten att hålla spontana tal och presskonferenser" av kung Carl XVI Gustaf

- "Att hemlighålla sitt privaliv" av Tiger Woods

- "Vikten av att hålla sig nykter i trafiken" av Christer Sandelin

- "Objektiv sportkommentering" av Chris Härenstam och Kalle Grenmark (skidskyttekommentatorn...)

- "Sund kosthållning" av "okänd" kollega i AB-turen

Påkommet med stor portion klackspark och glimt i ögat ;)

Träningsåret inleddes igår med ett pass på gymet, kombinerat med en halvtimmes motionscykel. Seriesammandraget närmar sig med stormsteg, så ett pingispass i veckan blir nog ett rejält måste!

Av Skoogh - 30 december 2010 15:06

Inviger en ny kategori här idag: Thailand! (kategorier ska man tydligen använda sig av om man är riktigt bloggare) Om 2,5 veckor flyger nämligen jag och Erika österut på semester dit! Vi har bokat flyg till Bangkok och direkt vidare till Phuket och Patong. Där tillbringar vi 4 dagar innan vi åker till Khao Lak, där vi har bokat en 3-dagars båtutflykt med en snorklingsbåt! Turen går till ett snorklings- och dykvänligt naturreservat som heter Smilian Islands. Målet är givetvis att bl.a få stöta på den här krabaten:

Efter det har vi inte bokat så mycket mer, förutom de tre sista nätterna, då vi ska tillbaka till Bangkok. Däremellan tänkte vi hinna med elefantridning, sol, bad shopping och en tur till Krabi/Ao Nang. Ska bli obeskrivligt skönt att byta ut 15 minusgrader mot 30 av plusvarianten istället!

Har för övrigt hört att det inte finns så mycket vass att gömma sina julkilon i när vi kommer dit, och därför hängde jag med Erika och hennes syster på spinning på friskis häromdagen! Var inte riktigt så tristessfyllt som jag trodde, utan kändes riktigt gött! Kommer garanterat bli fler pass där. Vi körde ett pass där man använder pulsband och får sin puls på storbild. Jag kunde rätt snabbt konstatera att jag ofta låg bra bit över pulsen jag brukar ha vid löpning, så nåt bra gjorde det säkert för konditionen också! =)

Gott nytt år på er!

Av Skoogh - 27 december 2010 11:17

God jul på er glömde jag ju säga! Tiden går fort och nu har den blåst förbi. För egen del så innebar julen en hel del jobb, men också lite familjeumgänge mellan varven! Träning då? Räknas tåhävningar? Om inte, så kan man väl säga att det har varit lite dåligt. Men ändring idag! Idag gör vi verklighet av planerna från förra inlägget, nämligen att ta tag i att gå på spinning! Säger inte att jag ser fram emot det, men det ska bli för jäkla gött att ta tag i träningen igen efter lite sedvanlig jul-försoffning!

Hälen känns för kännedom bra, men tänker inte riskera något nu, utan kör på med lite annan träning och tåhävningar ett par veckor till, minst. Om tre veckor åks det dessutom till Thailand, och även om vädret säkert kommer vara helt perfekt för löpning nattetid, så kommer det nog inte bli så mycket av den varan. Planen är att hälfanskapet ska vara ok och att jag ska kunna börja löpträna för fullt vid hemkomst från T. Funkar inte det så känns maran avlägsen... Men men, tänka negativt är inte riktigt min grej, så det kommer förhoppningsvis gå kanon!

I övrigt har vi seriespel i pingis coming up om tre veckor, ett viktigt seriesammandrag i Kalmar, där det nog måste till full pott för oss om det ska finnas någon som helst möjlighet kvar till att hålla oss kvar i tvåan (kan misstolkas, så förtdyligar, tvåan = division 2!) ;)

Och apporpå landet Thailand: Thailand:

Av Skoogh - 22 december 2010 14:51

Julbord igår, igen. Denna gång på Lilla helvetet. Brukar kunna hålla mig till att äta mig lagom mätt, men igår var det helt överjäkligt gott och jag blev tillika helt överjäkligt mätt! Slutade äta ungefär vid halv 9 på kvällen, och vid halv 1 på natten var jag fortfarande vaken, och fortfarande proppmätt! Känns som att det inte behövs ätas särskilt mycket mat idag.

Har varit ute och promenerat en sväng och handlat lite julklappar, och nu överväger jag till och med att följa med Erika och hennes syster på spinning ikväll. Spinning! Hur kul är det egentligen? Har provat på det två gånger, och tyckt det har varit så förbannat tråkigt båda gångerna, och ser inte mycket som skulle tala för skulle kunna vara roligare den här gången. Men med julafton coming up så kanske det får bli så ändå.... Och det borde väl vara hyfsat skonsamt mot hälen också.

Appropå bantning, håller på att kolla om säsong 2 av HippHipp nu, säsong 3 startar ju snart! Erika, som inte sett det innan, höll på att garva sig harmynt åt det här klippet:

"Jag måste gå på toaletten först, det kan slå på 5-6 kilo!" Haha =)

Av Skoogh - 20 december 2010 16:32

Ovanstående formel kanske behöver precisceras något. Humor är ruskigt viktigt på många sätt, och kul! Och likt Magnus Betnér tycker jag att ingenting är heligt, och man kan faktiskt skämta om allting. Även tragiska händelser. När en tragisk händelse inträffar, beroende på hur tragisk den är, så är det väl inte riktigt ok att skämta om den direkt. Men efter ett tag blir det per automatik tillåtet och tidsformeln för det här lyder: Desto mindre tragisk händelse, ju tidigare kan man skämta om den! Baserat på denna händelse borde även de mest trogna kristna kunna skämta om Jesus död för snart 2 000 år sedan, medan det uppenbarligen är på tok för tidigt att skämta med ett Arsenal-fan om Champions Leauge-lottningen i fredags! ;)

Eftersom bombmannen i Stockholm inte lyckades ta kål på någon alls så är den inte särskilt tragisk och därför ok att skämta om nu, därför kommer två st här:

-Varför dog bombmannen i Stockoholm?

-Han led av för tidig utlösning!

------

Visste ni att bombmannen var en bratt-terrorist? Ja, han sprängde ju bara en bomb och vaskade resten!

Min hälsena är en pågående tragikomisk resa som så fort den mår bra igen är ok att skämta om, inte innan dess! Håller på att tåhäva mig till döds..