Alla inlägg den 1 april 2011

Av Skoogh - 1 april 2011 10:17

Första kvartalsrapporten för 2011? Nu är jag ju förvisso inget storföretag, men det är ju ändå ett rätt stort företag att ta sig an en mara!


Aja, rotade bland lite gamla inlägg för att hitta mina nyårslöften/mål och fann följande:

Mål: Stockholm Marathon under 3.30, huvudmålet med själva bloggen och (den pga skada ännu så länge frånvarande) löpträningen!

Resultat hittills: Ännu så länge okänt. Träningen har dock gått såpass ok att målsättningen kvarstår!

Mål: Gå ner 5 pannor. Hänger till stor del ihop med ovanstående mål, blir ofantligt lättare att springa 4,2 mil utan en magsäck på 5 extra kg.

Resultat hittills: Kan ju inte säga att det började särskilt bra, Thailandsresan lade istället på 2 kilo, helt otippat! Hur kan asiaterna hålla sig så smala med så goa drinkar, god mat och öl? Sick! Aja, sen Thailand har det lyckligtvis vänt och har nu droppat ca 4 kg sen Thailand, så 3 kg to go! =)

Mål: Under året snitta ett pass pingis i veckan utöver eventuell tävling/serie. 

 Resultat hittills: Inga problem hittills, har nog snittat det dubbla än så länge! Men till helgen tar serien slut, och efter det lär nog snittet sjunka något om jag känner mig själv...


Mål: Åka och hälsa på släkten i Skåne, släkten i Prag och släkten (syrran) i Stockholm vid minst ett tillfälle per släktdel.

Resultat hittills: Pragresa och Stockholmsresa inplanerad, Skåne återstår att få in, men kommer garanterat lösa sig!

 

Mål: Skriva blogg minst en gång varannan dag (från och meeeeed.... nu!)

Resultat hittills: Inte lyckats fullt ut, men rätt bra nära ändå tycker jag! Har garanterat snittat oftare än ett inlägg var tredje dag åtminstone. Skriva är kul, så kommer fortsätta med samma målsättning.

Mål: Hålla skallen bättre när jag spelar pingis

Resultat hittills: Både bra och dåligt. Sista seriesammandraget spelade jag stundtals frustrerande dåligt, och har då fortfarande seriösa problem att lägga band på mig. Senast i helgen gick det riktigt bra, å andra sidan spelade jag ju bra också, så får väl se hur det går till helgen.


Nu blir det i tur och ordning frukost (nej, har inte gått upp riktigt ännu ;)), jogg, jobb, danskbesök och sen seriesammandrag imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards