Alla inlägg den 13 april 2011

Av Skoogh - 13 april 2011 09:21

Jäklar va förbannad jag blev när jag klev ut genom dörren för gårdagens pass. Det regnade... Fanns ju inte ens på kartan, regn? Vem sa nåt om vår? Det var ju nästan höstlikt. När till råga på allt min Garmin-klocka strulade, och jag fick stå still ute i regnet för att klockfanskapet skulle hitta sateliterna var det grymt nära att det blev inställt. Lyckades dock hota mig själv med det dåliga samvete jag skulle få om jag bara skippade passet, så till slut bar det iväg, på den numera sedvanliga rundan längs med Nissan. 1 mil avklarades på 47.56, tack vare att jag tryckte på lite på slutet. Blev duktigt trött, men kändes fräsch i kroppen ganska snabbt efter passet!


Nu har det så landat:   Startbeviset! Med mitt eget namn på den här gången! Kittlar lite extra att läsa igenom det. Kommer som det står att ha startnummer 6631, och startar i startgrupp D. Startbeviset kommer även, utöver tunnelbanebiljett, att tjänstgöra som den biljett som krävs för att få ut sin nummerlapp. Syrran (bor i Stockholm) var på besök i helgen och erbjöds sig att kunna hämta ut nummerlappen åt mig. Njjaaaee, sa jag då.. Hämta nummerlappen är ju en del i uppladdningen, känna på stämningen, kolla på folk, kolla in mässan.. Så där säger vi tack, men nej tack sis =)


Nu ska jag leta upp ett måttband om Erika nu har nåt sånt, jag har definitivt inget.. Anledningen till detta är att en särskild kroppsdel behöver mätas.. Lämnar er med en cliffhanger om detta tills imorgon ;) Då vankas det även långpass, på förhoppningsvis runt 23 km.



Ovido - Quiz & Flashcards