Alla inlägg den 6 april 2011

Av Skoogh - 6 april 2011 17:14

Frustrationen över vårt misslyckade försök att hålla oss kvar i div 2 fick kanske en postitiv effekt på löpningen ändå: Har på tre dagar kört två riktigt bra löppass, och ett pingispass däremellan dessutom. I måndags blev det 1000-meters intervaller, i ett tempo som fick mig att mäta upp ny maxpuls! Med andra ord högt =) Kändes dock bra, och kroppen var lätt, åtminstone innan. Alla intervaller gick under 4 minuter, vilket jag väl inte riktigt varit i närheten av tidigare. Jämförde på skoj med mina tider på samma pass för ca ett år sen, då gick de på mellan 4.30 och 4.35, och var jag minns så var jag nog fasen lite tröttare då! Så formen känns helt ok, är väl bara mängdträningen i form av långpass som behöver vässas extra inför maran..


..så därför blev det ett långpass idag! På långt ifrån fräscha ben (förbannad träningsvärk efter passet i måndags) gav jag mig ut på en liten tur ut mot Sperlingsholm, Fotstad och vidare till Holm, och hem via Kärleken. Området alltså. Kärleken väntade hemma ;) Sammanlagt blev det 21,4 km, och nördig som jag är hade sinnesnärvaron nog att konstatera att halvmaran passerades på strax över 1 timme och 50 minuter! Detta i ett tempo som kändes relativt bekvämt, och med en lätt otymplig ryggväska med vatten som jag köpte innan jul nån gång. Den fyllde väl sitt syfte ok, men ska ju bli förbannat skönt att slippa ha med sig den på maran!


Imorgon blir det vila, och Tysklandsresa med kollegor, sen finslipning av formen på fredag. Pingisformen alltså, har lyckats bli ledig på lördag! Verkar bli tufft motstånd, i alla fall från Oskarshamn som vi möter i första matchen, men laget känns starkt just nu, och lite dansk förstärkning ska förhoppningsvis göra susen! =)

Ovido - Quiz & Flashcards