Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Skoogh - 24 augusti 2011 09:13

Hallå allihopa!


Nu är det dags igen för ett litet gästinlägg innan avfärd till Paris, väskan är redan packad (bara Daniel som saknas) så vi har gott om tid. Jag får bara inte glömma yatzyt, och Daniel då =)


Först tänkte jag berätta lite om loppet i Lördags. Vi va ett litet gäng som skulle springa och vi delade upp oss så fint i startledet. Jag och Helen ställde oss vid sköldpaddan (ett hån att stå enda bak vid snigeln) som markerade 6 minuterstempo. Starten finns även att se på youtube där jag och Helen springer förbi samtidigt som jag säger "nu har vi sprungit 60 meter, bara en liten bit kvar", så himla käckt =) Första milen gick bra, tror den gick på ca 59 minuter och andra minlen gick lite långsammare men inte så stor skillnad faktiskt. Min plan va att hålla ungefär samma tempo rakt igenom och det lyckades nästan. I vanlig ordning blev jag riktigt trött vid 18 km men höll ut och två ganska täta vattenkontroller gjorde susen. Det finns lite att slipa på till nästa gång (förutom min hastighet generellt) som när det blir trångt på banan att man ska springa om folk innan backen, va lite smidigare i vattenkontrollerna etc. Men det är ett senare problem till ett eventuellt Göteborgsvarv.. Alla som ställde upp och speciellt vi som va där tillsammans gjorde ett riktigt bra jobb. Och extra peppad blev man eftersom Johannas kräftskiva hägrade på kvällen. Även den gjorde vi riktigt bra =) Fast jag är fortfarande irriterad på att tjtjerna förlorade kubben. HUR kan jag missa Kungen? Helt ofattbart. 


Nu ska jag göra mig redo för avfärd till Paris. Baskern är packad, bara Daniel som måste gå upp. Den stackarn har knappt sovit någonting efter sitt nattpass, han får sova i bilen och på planet så ska det nog ordna sig =)


Ha det så bra här hemma så kommer snart bilder från Paris!


//Erika  

Ovido - Quiz & Flashcards