Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Önskar tips..

Av Skoogh - 12 december 2010 19:12

Helgen innebar en mini-tripp till Köpenhamn, och shopping + tivolibesök. Tyvärr (nej, det är inte en ursäkt för att slippa gå på shoppingrunda) gjorde hälen ont hela dagen igår i stort sett. Inte kul alls, har tidigare haft tendens till vad som tidigare kallades hälseneinflammation, men då var det något helt annat. Då var jag stel och hade inte så ont, plus att det gav med sig vid vila och det var i båda hälsenorna. Nu är det bara vänster häl, och när det inte gör ont så "knarrar" det oroväckande. Fan. Nästan samma sak idag. Lite bättre dock, men låååångt ifrån att jag skulle kunna få för mig att ge mig ut och springa.


Nån som mot all förmodan läser det här och som har en aning om vad det kan röra sig om? Vet med mig att jag är kopiöst stel i vaderna sedan tidigare och har ofta varit ganska dålig på att stretcha. Erika är övertygad om att ett pass yoga skulle göra susen. Susen skulle det göra. För stretching av skrattmuskler hos övriga deltagare på passet. Shit, har varken koordiation, smidighet eller vighet för att ens kunna försöka genomföra hälften av övningarna på ett sånt pass.


Ger mig dock inte än! Självmedicinerar ett tag till innan det får bli dags för nån form av läkar/sjukgymnastbesök. Provar med lite cykel på motionscykel imorgon innan jobbet, och en rejäl stretch av vader och häl till att börja med. Men nu är det snart dags för favoritprogrammet nr 1, Vem kan slå Filip & Fredrik? "Satan vad man hade dominerat i det programmet" hinner säkert en del, inklusive jag, tänka innan man inser att det kanske inte är så jäkla lätt att köra labyrint-spel med en halv mille på spel. Eller komma på vad den där förbannade blomman som morsan alltid planterar på balkongen heter...

 
 
Ingen bild

Joel Rydh

12 december 2010 19:51

Hallå Daniel!
Kan du beskriva lite mer var i hälen det gör ont och om du känner av något annat också?

/Joel

Skoogh

13 december 2010 11:09

Kan försöka: Har ont i själva hälsenan, känns det inte som iallafall. Det är inte ömt, och inte svullet på något sätt. Har haft en ihållande känning under tiden som jag sprungit, men efteråt har det varit lite upp och ner. Nu tre dagar efter senaste rundan känner jag nästan inget om jag inte anstränger hälen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards