Direktlänk till inlägg 16 december 2010

J...lar va stelt!

Av Skoogh - 16 december 2010 14:32

Efter två dagar excentriska tåhävningar vaknade jag idag upp med krampkänning och en kollosal träningsvärk i vänster vad! Trots stretching, massage och vila i övrigt! Men det får väl ändå tolkas som hyfsat positivt, det finns nån muskel därunder som i förlängningen kanske blir lite starkare!


Annat positivt är att hälen känns bättre. Nu har jag ju inte provat att springa på en vecka, men har ju ändå ansträngt den en del i och med tåhävningarna. Den blir iaf inte

sämre, och igår kunde jag träna pingis lite lätt, utan att känna något (ja, förutom i vaden då..!) Skönt att man kan upprätthålla någon form av fysiska aktivitet.


Skissen här under visar polismyndighetens organsiation i Halland. Kalasspännande har man tänkt varje arbetsplatsträff man fått den visad och förklarad för sig. Döm själva hur spännande den är:

   


Igår kom jag på mig själv med att stå och förevisa den för ett gäng 8:e-klassare som var på besök! Hoppas verkligen de tyckte det var kalasintressant att höra om alla näpon och vad brottsbas sysslar med! Herregud, vad tänker jag med??? Tur att Erika var med och styrde upp det hela med lite CSI-talk =)


Och förresten, bara en vecka kvar innan det börjar bli dags att handla julklappar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards