Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Kvar i tvåan!

Av Skoogh - 10 april 2011 15:41

Kvalet igår slutade väl, efter lite om och lite men dock var det väl egentligen inte några större problem. 8-3 i första matchen mot Oskarshamn säger väl att det inte var så jämnt. Kändes dock sådär när vi efter att vår dansk förlorat sin första match, och jag och mackan tappat två jämna matcher, låg under med 3-0! Sen blev det 8 raska matcher i rad, och en riktigt go laginsats!


Inför andra matchen var det rabalder. Andra laget vi skulle möta heter Södra Vi och kommer från Vimmerby. De dök upp med näst intill ett helt fotbollslag under tiden som vi spelade vår första match. I fotbollslaget ingick även en spelare som under precis hela säsongen spelat för en annan klubb, och som efter avslutat seriespel för sin gamla klubb, helt enkelt skrevs över till Södra Vi inför kvalet. Hur det på något sätt kan vara möjligt att göra på det här sättet är för mig helt obegripligt. Finns det inte nån regel som säger att man måste ha spelat nån match i grundserien överhuvudtaget för laget man ska spela kval för? Sanslöst konstig regel om det nu var så att det var ok. Jag vet en klubb som kommer lämna in protest mot detta, och jag förstår dem. Dock är klubben inte Lidhult. Eftersom...


..trots det nypåstigna förvärvet, trots en sista minuten-inhandlad norrbagge, och trots egen, stundtals rätt osportslig hejaklack blev Södra Vi påkörda, överbackade, och sen körde vi över dem igen. Segern skrevs till slut till 8-4, dock var två av våra förluster dubbelmatcher, där vi redan tagit ut segern i förskott tack vare 6-2-ledning. Ytterligare en habil laginsats, med Andreas och Steffen som omutbara ankare i laget! Riktigt skönt att vi grejade oss kvar, trots oflytet i sista omgången förra veckan. Nu laddar vi för ny säsong!


Och ska jag vara ärlig så kommer den laddas med sparsamt med pingis för ett tag. Det märks nu att det varit en lång säsong och att man behöver slippa tänka pingis ett tag. Nej, istället blir det nu full fokus på löpning i 7 veckor! Nämligen så länge det är kvar (var kvar igår rättare sagt) till Stockholm marathon! Idag blir det vila, men sen kör vi på med 3-4 löppass i veckan som kommer, där veckans långpass nu siktas bli någonstans runt 23 km. Förslag på kul rundor mottages tacksamt!


Nu siktas dock söndagsmiddag hos farmor och farfar! =) Och utröstning  i Big Brother..!!! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards