Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Ironman-bloggen

Av Skoogh - 9 augusti 2011 15:44

Japp, det får den får väl kallas, nu när jag nån gång nämnt att  nån gång i obestämd framtid så kanske det kommer att göras ett försök att genomföra en Ironman. Om inte får den väl byta namn till Ironwoman-bloggen om knappa två veckor. Eller redan nu! I söndags genomförde nämligen Erika tillsammans med undertecknad coach en 2,1 mil lång runda, dvs motsvarande en halvmara! Jag lovar, att om Erika hört detta för ett halvår sen, så hade hon hånskrattat riktigt gott åt skämtet och sen fortsatt harva spinningpass i svettiga Friskis-lokaler på Slottsmöllan. Tempot var konstant runt hela rundan, och av respekt för herr Tossavainen och för att han inte ska träna ihjäl sig fullständigt sista veckan innan loppet nämner jag ingen tid.


Tider är annars rätt oväsentligt på långpass, det viktiga är att vara ute länge, och känna att kroppen fungerar utan att säcka ihop även på långa sträckor. Tyvärr brukar jag ge blanka fasen i detta, då jag är en tävlingsnarkoman mer än en träningsnarkoman. Finns det ingen att tävla mot, ja, då får man ju helt enkelt tävla med sig själv. Eller mot klockan. Eller, som jag provade en gång, mot min låtlista på Spotify. En låt per kilometer skulle avverkas i snitt. Detta höll bra, ända till "The Coral - Dreaming of you" på 2 min och 48 sekunder dök upp som näst sista låt. Varför hade jag inte med fler Kent-låtar..? Idioti! =)


För övrigt så har pingissäsongen dragit igång. Rekord-tidigt (inte klubben BTK Rekord..) för att vara Lidhults Goif! Kändes inte alls särskilt dåligt, och manövrerade faktiskt ut klubbkompisen Andreas i skiljeset, samtidigt som f.d häcklöparen Robert Kronberg dök in i pingishallen och försökte ge sig på ett par rejält forehandsfattade smashar mot Jörgen Persson.


Imorgon blir det mördarpass i intervallform på Sannarps löparbanor, sen rejäl cykelrunda med kollegor på torsdag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards