Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Skoogh - 18 januari 2011 12:05

Sådär, då kan vi efter en dag på stranden konstatera att även om solen inte skiner särskilt mycket under dagen, så tar den rätt bra ändå. Eller, jag anade ju detta och smorde in mig ganska snart efter att vi tagit oss ner till stranden vid efter lunch. Detta gjorde inte Erika. Erika skrattade sedan gott åt att jag missat typ insidan på ena armen och är aningen mer röd där än på övriga armen. Det var lite kul. Desto roligare är vad Erika upptäckte när hon såg sig i spegeln efter dusch:

  


Som sagt, solen tar rätt bra!


I övrigt är det jag som stått för klantigheterna hittills på resan. Av den anledningen blir idag bilden ovan den enda. Efter den lyckade 200-kronorsfikan i Doha skulle jag när vi kom till hotellet greja med det lilla kassaskåpet i garderoben. Det slutade med att jag låste in våra mobiler, pass och givetvis Erikas kamera. Så bilder kommer senare. Klantigt, ja, men det värsta kommer.  Det visade sig att hotellföreståndaren inte hade nycklar till kassaskåpet mitt i natten, utan han undrade om det gick bra att vänta tills imorgon (läs idag), vilket givetvis inte var några problem. Klockan 07.00 började dock mitt mobilalarm som jag ställde (och glömt stänga av) för att vi inte skulle missa planet i Doha att spela en melodi inne i skåpet. Skåpet var tyvärr inte det minsta ljudisolerat. Som tur var så slutade det spela, redan efter en kvart! Inte alls irriterande när man fått 4 timmars sömn de sista 40 timmarna..


Mer tokigheter utlovas, nu ska fröken vita tuttar och jag ut och shoppa och käka! =) Vi har det hur bra som helst, och hoppas allt är bra där hemma!


//Daniel


Ovido - Quiz & Flashcards