Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Skoogh - 29 januari 2011 09:53

Hejsan, Erika här!


Det sägs att efter regn kommer solsken. Solskenet är det vi väntar på nu. Imorse tog vi en longtailboat ut till Railey beach för lite strandhäng och efter ett par timmar fick vi vårat första ösregn (dagstid) sedan vi kom till Thailand. Åh herre jesus vad det regnade! Påväg hem till hotellet fick vi ta ett stopp med kaffe och öl tills det lättade.. Det går alltså ingen nöd på oss ändå =) Nu står Daniel i duschen och strax ska han försöka jämna ut yatzy-turneringen som jag leder! Snacks och öl är inhandlat sedan igår och balkongen har tak så balkonghäng (förfest?) utlovas. (Denna gång utan den tyske näpo-chefen, a la Lasse P, Daniels anm)


Ja, vi är alltså förlovade =) Jag hade ingen aning och blev lätt chockad när han plötsligt riggade fram ringar och stod på ett knä efter den finaste kärleksförklaringen. Jag fattar inte heller hur han har kunnat smussla i vår gemensamma packning som jag har fixat och donat med typ dagligen. Guiden på båten vid Similan Islands och Daniel hade tydligen ett väldigt bra samarbete när det gällde att få ringen till paradisstranden. Han har valt en så himla fin ring (bra jobbat Angelica och Emma!) och plats, jag är antagligen den lyckligaste tjejen ;)


Snorklingsturen på tre dagar är nog det som varit bäst på resan hittills. Och då inte bara för frieriet utan för allt vi fått uppleva. Vi har simmat med hajar, sköldpaddor, ormar, fiskar, rockor, muränor osv.. Det har varit helt fantastiskt. Och jag fattar knappt att jag hoppade i plurret utan problem och va en av de få som faktiskt såg allt. Just incidenten med havsormen va lite väl närgånget men annars har det gått utan minsta problem. Eller ja, när jag trodde båten skulle sjunka för det va dåligt väder mitt i natten va jag kanske inte så kaxig...


Utsikt från hotellet:



Daniel hittade sitt favoritgodis:



Vår nya bil (tydligen) som Daniel ska köra hem från Thailand =)


     


Nu vankas ett par dagar till I Ao Nang och sen blir det Bangkok (och massa shopping, ÄNTLIGEN!).. (Precis som om att du inte shoppat nåt alls redan?? ;) /D)


Tack så mycket för alla gratulationer, det känns i hjärtat ska ni veta.


//Erika

Ovido - Quiz & Flashcards