Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Fulla rullen!

Av Skoogh - 24 januari 2011 15:01

Hej igen! Gårdagen var det ja.. Vi bokade en utflykt till en nationalpark som heter Khao Sok, där det skulle ingå elefantridning vilket var det enda som behövdes för Erikas skulle bli nöjd. Och nöjd blev hon! Och jag också för den delen!


Vi blev upphämtade tidigt med minibuss och körda till KS, där vi direkt slussades ut på en elefant, som vi till en början inte riktigt visste om skötaren hade helkoll på. Vi blev båda placerade i en liten korg till en början, men ganska snart började skötaren peka på mig och sen på elefantens huvud, så det vara bara att hoppa ur korgen och sätta sig gränsle över elefantens nacke. En riktigt skojig upplevelse! Halvvägs fick vi paus, och sen fick Erika ta över rodret på elefanten Som-Pon, och som hon gjorde det! Gick som en dans, och skötaren behövde inte ens gå bredvid, utan skrek sina kommandon på distans ;)


Sen blev det matning av elefant med hjälp av ananas. Glupska saker de där djuren, satte i sig fyra ananasar så snabbt att vi knappt hann fotografera spektaklet, men några bilder blev det.


Resten av dagen är kuriosa för Erika, men jag kan beskriva den ändå: Matning av long-tail monkeys, vet inte vad de heter på svenska, kanske makak? Otroligt söta var de iaf! 


Efter lunch i en trädkoja modell större var det dags för kanotpaddling i Sok river. Vi turister ska ju givetvis ha det så bekvämt det bara går, så vi slapp till och med paddla. Paddlandet skötte en faktiskt riktigt kunning thaiare åt oss. Vi hann längs med turen med att se en stor ödla, en sovande jättefladdermus, en stor äcklig spindel och två sovande ormar. Erika är inte förtjust i ormar, och blev inte särskilt mer förtjust när paddlaren på skoj börjar slå med sin paddel mot grenen som ormen hänger i, precis när Erika är rakt under den. Det gick bra till slut dock, och vi kom hem utan skavanker!


Idag har det bara varit stekning vid stranden, följt av vild shopping i Khao Lak centrum, samt en tur på Tsunami-museét. Vi ligger nu och laddar för ett nytt tre dagar långt äventyr i form av båtuflykt till Similan Islands en bit från kusten. Där är det tänkt att jag ska få Erika ur båten och i vattnet för att se lite fisk, koraller och förhoppningsvis en och annan havssköldpadda! Vi är riktigt taggade, och håller på att rodda ihop lite packning just nu. Tidig avfärd imorgon bitti, så jag tror jag ska hjälpa Erika lite med packningen nu. Kommer bli dåligt med uppdatering här ett par dagar nu, då vi efter utflykten siktar på att ta oss till Krabi, men jag garanterar att vi kommer ha massor att skriva om när vi kommer fram dit!


Ha det bra så länge! Här kommer lite blandade bilder!


//Daniel och Erika   Khao Sok river, med härlig miljö i bakgrunden!   Svart/gul sovande orm. Skulle enligt guiden inte vara giftig, han ljuger tror E.. ;)   I båten!    Mer miljö!   WTF? Han fick större banan än jag!   Själaglad Erika matar Som-Pon!   Elefanternas härskarinna!    Elefantmöte, Erika styr smidigt undan sin elefant för att göra plats åt det mötande ekipaget.   Erika kör, bilden tagen av vår elefantskötare med Erikas kamera. Sekunderna senare står han och skyfflar elefantbajs med händerna. Kameran är numera desinfekterad rejält!   En något mer skeptisk Daniel sitter längst fram. Livrädd är bara förnamnet! Närå, så illa var det inte, riktigt skoj!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards