Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Gjort vad man kan?

Av Skoogh - 16 maj 2011 10:37

Sista långpasset gjort, hann dessvärre inte med att referera det här igår. HÄR är passet. Eller ja, passet fram t.o.m 25,2 km, för då pallade Garmin inte med längre och gav upp. Eller så blev han snurrig av rundan, vad vet jag.


Efter dessa 25,2 km sprang jag vidare ett varv till, i förminskad form. Sprang över järnvägsövergången, förbi maxi och sen hem, vilket resulterade i en runda på precis under 30 km. Återigen: nytt längstapass! Lyckades hålla ett bra tempo passet igenom också, utan kramp och utan genomklappning. Den "mätbara" delen av passet höll jag 4.57 min/km, vilket är kalasbra, om det går att hålla i 17 km till. Dock sägs det att en mara börjar först efter 30 km, och där har jag inte ens varit. Sen finns det en sak i Stockholm som heter Västerbron, som är en rätt seg stigning. Ont om backar på rundan igår, och järnvägsviadukten på Ryttarevägen är nog inte riktigt jämförbar med Västerbron..


Första varvet riggade jag vätskekontroll vid ett träd på allén på Stationsgatan! Inget dumt grepp alls, även om det inte var alls lika varmt igår som sist jag skulle springa långpass. Insåg än mer att vädret kan göra en makalös skillnad på tiden, och jag föredrar 13 grader och snålblåst alla dagar i veckan jämfört med 26 grader och sol. Kanske inte så publikvänligt, men jag får nog vara lite ego där och åtminstone kunna få hoppas på nåt mellanting...


Långpassen är nu gjorda för min del och inför loppet den 28:e maj återstår nu mest kortare pass och försök till formtoppning. Frågan är då som i rubriken: Har jag gjort vad jag kan? Hade jag sett mitt träningsschema från i år och frågat mig i november, hade jag sagt hell no! Tanken var ju att det skulle tränas på hela vintern och att det skulle ha sprungits över 10 mil i månaden i snitt. Nu sabbade hälproblem hela vintern, och hade du istället frågat mig i februari om jag skulle vara nöjd med mina 34 mil, 2 veckor i innan maran hade jag jublat! Då var jag rätt inställd på att maran var körd och att det skulle krävas nån form av räddningsinsats för min häl. Slutsatsen får iaf bli att ja, jag tycker att jag har gjort vad jag kan! Efter förutsättningarna.. ;) Helt nöjd ska man ju inte vara, åtminstone inte innan den 28:e maj...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards