Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Skoogh - 12 maj 2011 19:56

Min träningsplan har i stort sett tre grundpass som jag försöker hålla varje vecka. Eftersom det är en mara coming up, så är ett långpass i veckan för tillfället det viktigaste. Sen har jag ett pass i veckan som löps på i behaglig fart, typ en mil. Men att bara springa långt och långsamt hela tiden tycker jag är lite trist. Därför är veckans tredje pass ett avbrott från lunken, i form av intervallträning eller snabbdistans. Att få ta ut sig till väldigt nära max är en enorm kick och självkänslan efter ett bra sånt pass får sig en rejäl skjuts uppåt!


Idag var det dags för första snabbdistansen på länge! Joggade upp i 3,5 km och sen sprang jag på strax under så fort jag orkade med i 5 km, och sen nerjogg i 3 km till. De 5 km i mitten avlöptes på 20.24 på riktigt pigga ben! Hade nog gått att pressa tiden ytterligare, men de där sista 24 sekunderna hade nog slitit ganska så mycket mer, och med lååångt långpass i helgen kändes det onödigt att kräma ut alla krafter ur kroppen. Likväl känns det jäkligt gött att hänga i soffan efter ett sånt pass =)


Nu nånting helt annat. En officiell ursäkt för min största brist, tankspriddhet. Ursäkten är till Erika, min sambo och fästmö. Åkte i tisdags ner en sväng till Norberg i Helsingborg. Var lite stressad när jag kom hem efter jobbet, för att jag inte skulle missa tåget. Slängde därför ihop lite kläder i väskan och toalettsaker i necessären. När det började bli kväll fick jag ett sms från Erika som endast löd: "Tandkräm?" Fan.. Hade i stressen antagligen lyckats få för mig att Norberg har väldigt dåligt med tandkräm hemma, och jag packade då ner, inte bara en, utan TVÅ tuber med tandkräm i min necessär. Stabilt.

 

Gottgör detta imorgon med vitt vin och räkor, efter tips från Erikas kollegor ;)

Ovido - Quiz & Flashcards