Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

5..

Av Skoogh - 23 maj 2011 09:24

Då går vi in i marathonveckan! 5 dagar, 3 jobbpass, 2 löppass, 1 bilresa och en jäkla massa psykande kvar innan det är dags! Grunden till psykandet heter "Team an honest mistake". Teamet är faktiskt den förening som jag kommer springa för, och är en plojgrej som kollega Per och hans kompis drog igång på en blogg och på Facebook inför att de skulle springa en mara för några år sen. Jag gick in och störde lite i Facebook-gruppen, vilket slutade med att jag blev medlem. Nu har jag fått lära mig den hårda vägen, att man inte ska vara särskilt uppriktigt med hur träningen gått, och att det är kutym att mörka formen, fejka skador och sjukdomar, samt att det hör till att slakta sin uttalade måltid med en 45-50 minuter.


Ett ypperligt exempel på detta är ovan nämnde Per. Han tyckte bästa uppladdningen för Stockholmsmaran skulle vara att jogga sig igenom Göteborgsvarvet i lördags. Men givetvis inte under eget namn, nej nej nej! Istället köper han sig en startplats och försöker hålla identiteten på den hemlig. Men ett kvinhugg i ryggen av medlöpare Patrik senare lyckades vi få fram namn på Pers identitet! OM nu inte Per på förhand köpt Patrik, och förmått honom att säga felaktigt namn...? Faktum är att det inte är omöjligt. I vilket fall så tror jag att Per sprang under namnet Magnus Dahl, och joggade runt varvet på 1.42.48, vilket är en kanontid om man tagit det halvt piano med ett marathonlopp i tanken en vecka senare. Igen går Per in och förnekar detta och säger att han sprungit på tiden 1.58 Så bull! Nope, utredning krävs. Den som kommer med avgörande bevisning om vilken tid Per sprungit varvet på får en kall öl vid nästa tillfälle vi ses! Förresten, sprang Per överhuvudtaget..? Kanske bara fejkåkte med upp och såg ut att ladda upp? Har någon sett Per utmed banan?

  


Perfekt väder för löpning i lördags för övrigt! 17-18 grader, lite sol och lite moln, lätt vind. HÄR är en kul video från Runners World, vars reporter sprang igenom loppet med en kamera i näven!


Nog med konspirationsteorier. För egen del var det veteranlagsmatch igår, mot Vapnö, i åska och hällande regn. Kanske inte det smartaste valet av uppladdning om man är rädd om maraformen. Precis innan halvtid fick jag bollen, och blev plötsligt dribblingsglad, gjorde två gubbar och kände att jag hade en till hack i häl. En bensax senare låg jag på gräset och svor åt puckot som kapat mig, samtidigt som jag kollade att inga benpipor stack ut. Tog det lite lugnare i andra halvlek och sprang mest djupled i desperata försök att spräcka den egna målnollan i veteranlagsserien. Givetvis ingen framgång, men seger med 5-1!


Återigen, spana in Team an honest mistakes blogg den kommande veckan, kommer bli upptugg på hög nivå! Jag ska försöka skriva rapport här var dag i veckan också!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards