Alla inlägg den 10 november 2010

Av Skoogh - 10 november 2010 18:12

..när man kommer in i badrummet och det ser ut så här! Visste ni att man faktiskt kan använda krokarna i badrummet till att hänga handdukar på?

  


Om ni inte ser riktigt så är det 2 hårtorkar, och 4 platt/locktänger.. Tror jag =)

Av Skoogh - 10 november 2010 13:15

New York City Marathon, eller ING NYC Marathon som sponsorn döpt den till, avgjordes nu i söndags. Vann gjorde Gebre Gebremariam från Etiopien. En sanslös prestation, med tanke på att det var han livs första marathonlopp! Gebre är nu ingen duvunge, utan har deltagit i långdistanser på friidrotts-VM och vunnit en hög med medaljer i terränglöpnings-VM. Nog om honom. Mer om NYC maratahon som är ett av världens största marathonlopp, och utan tvekan det mest populära. Varje år springer ca 40 000 människor loppet, men arrangören får in ca 120 000-140 000 ansökningar om att få vara med varje år! Matematiken går givetvis inte ihop här, utan en plats i loppet kan man inte få genom att helt sonika anmäla sig. Nej, för att vara helt säker på att få en plats ska man i god tid vara ute och jaga resepaket hos en researrangör, t.ex Springtime travel. Sanslöst dyra paket sys då ihop, med massa påtvingade rundresor m.m


Ett annat alternativ är att försöka vinna en plats i loppet via det lotteri som anordnas av loppets arrangör varje år. Jag vet inte hur många platser som lottas ut, men jag vet att om man deltar i lotteriet tre år i rad utan att vinna en plats så är man garanterad en plats i nästföljande års lopp. Jag har nu anmält mig till 2011 års lotteri, som tar emot anmälningar till och med slutet av januari. Med min (enligt vissa vänner) kroniska flyt så hoppas jag att jag och Erika åker till New York nästa höst! Vill någon utmana min flyt i lotteriet så ansöker ni här!

  


Igår blev det pingisträning igen, med Pelle från laget. Ett ok pass, med ett nytt rack! Får se hur länge det överlever utan att bli naggat i kanten.. Temperament är bra, men inte alltid så snällt mot racket  

Nu ska jag fortsätta tvätta och städa, sen jobba natt!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards