Alla inlägg den 19 november 2010

Av Skoogh - 19 november 2010 12:04

Kom att tänka på igår, att hela planeringen inför maran, all träning och allt annat hänger ju på att man verkligen får hålla sig frisk och skadefri! Det slog mig när jag stod på löpbandet på Friskis och det kändes kalasbra, så bra att jag ökade farten ganska mycket. Sista biten började det dock hugga till lite i baksidan av låret, men inte värre än att jag kunde springa klart. Efteråt var det dock riktigt stelt! Har kört på ganska hårt på sistone, och inte haft någon riktig vilodag på drygt en vecka, med 3 löppass, pingis, pingistävling och fjollboll.   


Fick därför låta bli att köra dubbelt med löpning/polisfotboll igår, och det känns faktiskt redan mycket bättre idag! Nu stundar snart jobbet, men innan dess ett lättare pingispass med Viggan. Ja, under förutsättning att den förbannade gymnasievals-mässan huserar i pingishallen också, hade helt glömt bort den. Tycker det är lite synd att pingisen i Halmstad inte får ha sin hall ifred, då det allt som oftast är diverse kampsports-galor, mässor, möten och annat där. 


12 km blev det till slut på löpbandet igår, och 10,85 av dem i bra tempo på 50 minuter. Det innebär rakt av att jag sprang 350 meter längre igår, än för en vecka sen på samma 50 minuter! Bara att hoppas att den utvecklingen håller i sig! =)


Nu ska jag sätta ihop mitt sargade pingisrack, sen iväg till hallen! Trevlig älg på er allihopa!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards