Alla inlägg den 25 november 2010

Av Skoogh - 25 november 2010 12:50

Nattjobb tär, vilket man konstaterar ibland. Vaknade nyss efter två nätters jobb vaknar med härlig bakfylle-känsla i kroppen, och ögonlock tunga som bly. Finns inte en chans att jag rör mig ur sängen på minst en timme till! Rätt gött när man hör hur kallt och jävligt det blåser ute.


Kineser är rätt vassa i pingis nuförtiden. 6 av de 7 bästa på världsrankingen är kineser och de har det sista decenniet prenumererat på vm-guld och os-guld, liksom nästan alla övriga medaljer också. Det finns dock ett fåtal undantag från den kinesiska dominansen under 2000-talet. Det bästa, som fortfarande får pulsen att stiga lite, är finalen i lag-VM från 2000, och då framför allt den avgörande matchen mellan Jörgen P och Liu Guoliang:





Till helgen är det dags för pingis på en liten annan nivå för min del. Lidhults Goif har seriematcher, närmare bestämt seriesammandrag nr 3 i division 2 sydsvenska norra. De två första sammandragen har inte direkt gått som på räls, då vi har 4 raka förluster, och det ser inte direkt bättre ut inför helgen. Klant-Hue, lagets etta och bästa spelare skulle prova en Zlatan-fint på fotbollsliret häromdagen och trampade snett och stukade foten. Så nu är vi ett sargat lag med 4 killar som på lördag beger oss i snörusket till Vetland av alla jävla ställen. 3 st gör sin första säsong på den här nivån och den fjärde (jag) har inte spelat så här högt upp på 8 år och lika många kilo sedan! Till råga på allt möter vi Jönköping, som vi med all sannolikhet kommer få slåss med om att slippa nerflyttning.


Skillnaden mellan division 2 och 3 består för min egen del till största delen av träning. Tränar jag inte alls är jag en usel division 2-spelare och en hyfsad division 3-spelare. Tränar jag förvandlas jag till en åtminstone hyfsad division 2-lirare.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards