Alla inlägg den 29 november 2010

Av Skoogh - 29 november 2010 16:39

Här kommer en liten betygsammanställning över Lidhults Goifs insatser i samband med gårdagens seriesammandrag. 


Lagledare Leifs förmåga att komma i tid: Betyg: -

Usel! I lördags kväll insåg jag och Pelle att vi kanske skulle åka lite tidigare pga förmodat snöfall i Småland. Därför skickade jag iväg ett sms till Leif sent på kvällen och skrev att vi var redo att åka tidigare om det funkade för honom. Inget svar. Inget svar på morgonen heller. Gick ner och väntade vid utsatt plats och på utsatt tid. Ingen Leif. 10 minuter efter att han skulle ha kommit, vid ca klockan 7, ringde jag upp honom. Han hade givetvis försovit sig och nyss klivit upp. Härligt, med tanke på att han 15 minuters körning hem till mig. En halvtimme efter utsatt tid dök han upp.


Bilresan till Vetlanda: Betyg +

Räddas från ett rejält minus endast pga att jag fick sitta fram. Betyget hade kunnat gå upp något om Leif hade haft en ordentlig bil med lite värme i. Men nej, tvärtom, istället fungerade endast kalluften vid fötterna, så tårna var isbitar när vi väl kom fram. 3 timmar skräckresa på snömoddiga vägar med halvt igenimmade rutor i Leifs 18 år gamla 440. 


Uppvärmning: Betyg: -

25 minuter efter det att vi skulle ha börjat ramlade vi in i den iskalla hallen. 2 minuters inslagning fick vi innan de något otåliga domarna ville att vi skulle köra igång matchen. 


Hallen: Betyg: ++

Påminner kraftigt om gamla pingishallen i Halmstads sporthall, med lågt i tak och skönt ljud i bollträffen, vilket jag gillade skarpt! Golvet helt ok. Det som raserar betyget kopiöst var de vita väggarna. Vita väggar = gula bollar. Det ger en liten fritidsgårdskänsla över det hela. Sen att det var svinkallt i hallen och halvtrånga hagar gör ju inte saken bättre.


Matchresultaten: Betyg +

Två nya lagmatchs-förluster kan inte ge godkänt. Vi plockade dock 4 matcher mot Jönköping och tre mot Lindsdal, utan vår etta Hue i laget, så blir ingen totalsågning. 


Dubbelspelet: Betyg -

Totalsågningen kommer istället här. Spelet lika kallt som hallen. Ett vunnet set på fyra dubbelmatcher.


Egen insats: Betyg ++

Spelade ok med tanke på förberedelserna inför första matchen. Dubbelspelet drar ner betyget. Vann 1 singel mot Lindsal och 2 singelmatcher mot Jönköping, varav en halvt betydelselös, för egen del åtminstone. Den var tydligen dock inte betydelselös för motståndaren. Och framför allt inte betydelselös för motståndarens far, som också spelade i laget. Matchen var den sista att spelas och eftersom Marcus i vårt lag fick lämna wo i sin sista match var det endast frågan om vi skulle förlora med 8-3 eller 8-4.


Jag gav blanka fan i matchen och spelade slött och ville bara få gå och käka. Motståndaren (ca 16-17 år gammal och ganska duktig) som coachades INTENSIVT av sin far tog dock tillvara på både time out och setpauser för att verkligen se till att vinna matchen. Vid ställningen 1-2 i set gick jag bak och halvfiskade och ballongplockade en del. Detta med stor framgång. Jag såg i ögonvrån hur frenesin växte hos pappa coach, som gestikulerade och höll på konstant. När jag vann setet blev pappan förbannad. På sin son. Han tog sin vattenflaska och KASTADE den på honom, från typ 4 meter. Han sa inte ett ord. Vattnet skvätte i halva hagen och sonen såg ut som att han var gråtfärdig. Flaskan träffade inte alls hårt, eftersom sonen fick upp handen och stoppade attacken. Men ändå! Bland det sjukaste jag varit med om. Stämningen i hallen blev lika kall som temperaturen. När jag dessutom vann skiljeset med 11-3 var pappan svart i blicken. Han tittade inte på sin son. Vände bort blicken när sonen kom gående. Han sa sedan inte ett ord till honom på ett bra tag. Härlig farsa..


Hemresan: Betyg: -

Drygt tre och en halv timme efter plogbilar och längs med snövallar genom Smålands mörkaste skogar. Inte ok. Sammanlagt över 14 timmar från det att jag gick hemifrån vid 7 tills vi var hemma strax efter 21. 


Totalbetyg: ++

Räddas från en etta pga att det är ett förbannat kul lag vi spelar i, med sköna lirare! =) Nästa sammandrag blir inte förrän i januari, så lite uppehåll för mer träning nu! 


Löpträning inställd idag pga träningsvärk och kallt jävla blåsigt väder..






Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards