Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Gästinlägg!

Av Skoogh - 17 januari 2011 19:55

Hej allihopa! Nu är vi äntligen framme i phuket och ska snart sova. Men först en liten sammanfattning av resans första del:


Fick skjuts av Jessica och Jesper ner till Malmö och sedan flyg från Kastrup till Doha, Qatar. Man kan säga att jag har sett det jag behöver av landet Qatar vid mellanlandningen. En hel del suspekta människor och så jävla dyrt. I taxfreen såg vi bland annat en toblerone för ca 1200 sek och vi tog även världens kanske dyraste fika (två kaffe och en chokladcroissant) för ca 200 sek. Haha! Det kändes inte riktigt värt det även om Daniel sa "det va väldigt gott kaffe". Tur att han betalade =)


Efter en dryg väntan åkte vi vidare mot Bangkok där planet blev lite försenat vid starten. Detta va inte bra för vårat connectionflight till Phuket. Men flyt som Daniel alltid har träffade vi en snubbe när vi kommit av planet innan säkerhetskontrollen som ringde en tjej som lotsade oss genom någon slags vip-säkerhetskontroll och hon checkade även in oss per telefon. Så vi kom med planet som planerat. Inte helt fel..


Taxichaffisen hittade hotellet och vi har promenerat en vända i patong. Gissar att det är den mest turistiga delen av Thailand. Tröttnar vi åker vi vidare men en dag på stranden imorgon ska inte bli helt fel. Vi har dock lärt oss att vissa gator ska man undvika (påstridiga försäljare av diverse och äckelgubbar). Håkans bar har vi gått förbi med viss besvikelse.. Håkan va inte där!


Imorgon hoppas vi på sol så ska vi fortsätta njuta av semestern! Imorgon blir det fler bilder och annat skoj =)


//Erika 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards