Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Nej, jag vill inte ha nån jävla tuk-tuk, massage eller kostym, TACK!

Av Skoogh - 19 januari 2011 12:11

Hej allihopa, Erika här. Daniel har fullt upp med att dricka öl!


Behöver nog komplettera föregående inlägg. Idag har vi spenderat största delen av dagen i skuggan och det röda har en mer brun nyans. Jag har alltså inte ont av min lilla bränna ;) Det ser nog värre ut på bilden än vad det är egentligen. Och till Gustafsson på jobbet vill jag hälsa att solskyddsfaktor 40 inte är som att ha på sig vinterkläder ;)


Hursomhelst, idag tog vi en longtailboat till Freedom beach, en jättefin strand! Vi har ätit frukt, druckit öl och kollat på fiskar. Eller ja, Daniel har väl varit den som kollat på fiskar jag har mest stått och kollat honom över axeln och liksom hållt mig i bakgrunden. Det är något äckligt med att inte veta om de kommer stryka sig mot benet helt plötsligt.. Jaja, mesigt kanske (iaf enligt Daniel) men jag vet att det finns fler med mig därute som känner likadant!! ;) /Daniels kommentar: Och du ska ut på en tredagars snorklingsutflykt nästa vecka? Lycka till! ;)


Thailand är fantastiskt och freedom beach va verkligen paradis! Men vissa grejer är ganska störande. Typ att alla bara pratar med Daniel, inte med mig! Sir hit och Sir dit. WTF? Om jag frågar vad någonting kostar eller pratar med någon vänder de sig direkt till "Sir Daniel" och liksom fortsätter samtalet med honom. Mycket störande. Jaja, fattas bara att Daniel vill att jag ska tilltala honom "Sir Daniel"...


Här kommer lite bilder från dagen, håll tillgodo!


   Freedom beach, med en massa longtailbåtar.


   Mer strand, fler båtar!

   Erika hjular!   Erika tvingar Daniel att hjula! Hon har även tvingat Daniel att hoppa jämfota, men de bilderna censureras tills vidare =)


//Erika och lite Daniel

 
 
Ingen bild

Joanna

19 januari 2011 18:28

Hahaha redan tröttnat på Phukets försäljare? Sist vi var där stod vi ut en kväll sen var det bara- "Ta oss härifrån!!!" Ett tips på paradiset är "Raja (raha) Island". UNDERBART! Dock inte en enda ATM på ön så cash only rekommenderas :-)Ligger ca 30 min med speedboat från Phuket. Ha det gott! // Joanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards