Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Mamma har alltid rätt?

Av Skoogh - 20 januari 2011 11:25

Min mor är rätt så vidskeplig av sig och har så alltid varit. Från det att jag har varit liten så har det varit halvt om halvt förbjudet att lägga nycklar på bordet och det skulle spottas tre gånger om man såg en svart katt. En annan viktig del i vidskepelsen är den klassiska "ta i trä", dvs man ska knacka i något träigt (t.ex skämtsamt i eget huvud) när man själv eller någon annan säger att något ännu så länge inte hänt och man inte vill att det ska gå i uppfyllelse.


Vissa av dessa saker har jag tagit med mig och gör lite då och då. Igår till exempel. Då sa Erika "vilken tur att ingen av oss blivit magsjuk!" Jag sa reflexmässigt snabbt "ta i trä" och knackade tre gånger i balkongens träräcke. Sen kan ni ju gissa själva vem det var som pratade med Ulrik i den stora vita luren i morse... Jag har givetvis sluppit all form av illamående (knack knack knack) och får väl tacka morsan för det! ;)


Erika har mått ok under dagen, så det var nog ingen större form av magsjuka och givetvis tyckte jag jättesynd om henne när hon mådde dåligt. 


Dagen ja, den ägnade vi åt strandhäng här i Patong. Vi gick lite längre bort till en del av stranden där det var lite glesare mellan solstolarna. När vi sen skulle bada var vi tvungna att gå några meter bort, eftersom vi lagt oss ovanför ett vattensport-center typ. Vid vattnet kunde snabbt konstatera att flera av killarna hade väldigt små badbyxor och skrattade lite åt det. Sen såg vi att det var väldigt många killar där, med väldigt små badbyxor. Och till sist konstaterade vi att de gillade att hänga två och två rätt mycket.. Jodå, när vi kollade upp på strandremsan låg det flera par killar och myste på en och samma solstol. Visst är det härligt med kärlek? =)


Hotellet vi bor på ligger ett par hundra meter från stranden och heter The Album hotel. Det är mycket bra, helt ok frukost, rent och städat varje dag och precis lagom stort för oss. En liten sak bara... Här nedan ser ni en bild på hotellets logga, på en vattenflaska (vet inte hur man vrider bildfanskapet på Erikas dator, men det ska nog synas ändå..):


  

Ja, ni ser rätt, symbolen består av ett regelrätt hakkors, som syns extra tydligt om man ser symbolen på lite håll. Känns lite konstigt, men vi har inte märkt av några värre radikala åsikter vare sig bland ägarna eller bland de boende här ;) Ikväll blir det lugn kurering av Erikas mage, och imorgon siktar vi på Thai-boxningsgala på kvällen!

 
 
Ingen bild

Anhard

20 januari 2011 13:21

Tänka sig att den symbolen har en HELT annan betydelse i den delen av världen än här hemma.
O i de andra delarna av världen ska vi inte prata om!
Sen finns det delar vi inte har någon aning om....jobbigt med allar delar..

 
Therese

Therese

20 januari 2011 15:47

Hon kommer bli bra i magen på några dagar. Gå till apoteket och skaffa lite mediciner så blir allt bra. Manlig kärlek är vackert. Även om små badbyxor nog aldrig kommer bli det!:) Ha det alldeles underbart! (solkorset/Hakkorset var ju en vanlig symbol innan nassarna la beslag på den.... men jag förstår att det verkar konstigt....haha)

http://theresan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards