Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

På stranden i Khao Lak...

Av Skoogh - 22 januari 2011 12:46

Sådär, då har vi anlänt till Khao Lak. Kan ju sägas att det är en viss skillnad mellan Khao Lak och Patong. Här råder lugn, inga försäljare, inga pubar och inga tuk tuks. Skönt på ett vis, och ruskigt avkopplande..!


Vi har legat på stranden här nere hela eftermiddagen och bara haft det gött. Precis nedanför hotellet! Hotellet ligger faktiskt praktiskt taget på stranden, helt suveränt! =)  


Vi bestämde oss igår för att inte krångla till det hela, utan vi beställde en taxi från Patong. Vad vi inte visste när vi satte oss i taxin var att det på vägen mellan Patong och Khao Lak idag höll Thailändska mästerskapen i våghalsiga omkörningar, och att vår chaufför var en av storfavoriterna till titeln. Jag och Erika satt därbak och höll tummarna krampaktigt för att det skulle gå bra, men tyvärr vann inte vår chaufför utan han blev slagen av en man i en vit Nissan pick-up.


Segern kom till som så att när vi chaufför var mitt inne i en omkörning av en lång rad bilar, motorcyklar och annat, så blir han tvungen att gå över helt och hållet på mötande körbana för att undvika krock med en lastbil. Vi får då möte ett par hundra meter fram och chauffören får gasa på rejält för att kunna hinna in i rätt körbana innan mötet. DÅ kommer vinnaren, den vita pickup:en. Han kör om oss, och för att lyckas med detta är han ute på mötande trafiks vägren, innan han snabbt väjer in framför oss och lastbilen. Storartat!


Imorgon blir det utflykt! Elefantridning, vattenfallsbad i djungel och kanotpaddling i naturresarvat. Resans höjdpunkt, om du frågar Erika, kommer att bli elefantridningen! Jag tror att det är för att hon då är på behörigt avstånd från elaka småfiskar ;) Håll tummarna för en snäll elefant, som inte sticker till skogs! I skogen finns ju säkert spindlar...  


Här kommer lite bilder som Erika tagit idag:


  Utsikt från hotellrummet!

   Stranden, hotellet till vänster, utanför bild.   Stranden åt andra hållet. Ligger massa hotell och bungalows utmed strandremsan, vi har inte hunnit utforska det hela så mycket ännu så länge, men räkna med rapporter senare! Ha det bra där hemma!


//Daniel

 
 
Ingen bild

Jonathan

22 januari 2011 21:50

Ja men akta er för elfanter, ni minns kanske min historia? Med elefanten som vägrade lyda instruktioner, gick ut i skogen och bröt av en stor trädgren och beslutade sig för att piska oss med den. Elefanten avslutade utflykten med att "nysa" på oss =(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards