Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Skoogh - 13 mars 2011 16:44


Hejsan allihopa! Erika här. 


Det va ett tag sen jag bloggade här hos Daniel så nu passar jag på när han sover inför sitt nattpass.. 


Detta är ju mest en träningsblogg så vi börjar med det. Daniel är som ni säkert redan vet en riktig sportkille. Han har som mål att göra en viss tid på Stockholm Maraton och även om jag tycker att det är sinnessjukt att vilja springa 4,2 mil frivilligt så smittar det av sig lite. Även om jag håller mig runt 1 mil (hur tråkigt blir det inte sen?). Och hur motiverar man sig till att springa längre än så? Jag har ingen aning men beundrar alla som plågar sig runt den sträckan. Jag har tränat hela mitt liv (hästhoppning) så löpning är ju egentligen bara en annan typ av träning men när man är bortskämd med att träningen aldrig blir tråkig kan omställningen va ganska stor. Men, bara att hålla i. Kroppen mår så himla mycket bättre och hur kul är gym egentligen? Nä, ut i naturen ska jag! När ska jag acceptera att jag är för gammal för att bli riktigt bra i någon ny idrott? Antagligen aldrig. Bara att hoppas att golfen förbättras på rekordtid i sommar.. 


Efter att Daniel varit borta större delen av veckan hade vi en Lördagskväll tillsammans igår där bla. Melodifestivalen stod på schemat. Jag bryr mig inte om vem som vinner bara vi någon gång kan ta hem hela Eurovision! Ska det va så svårt att få fram någon som går hem i resten av Europa?!? Att folk röstar fel är ju ingen nyhet men det kanske bådar gott att både internationella juryn och svenska folket ville ha samma vinnare.. Återstår att se =) Jag tycker ändå att Eric Saade ska ta tillbaka sitt vattenfall. Mycket bättre än glaskross-grejen. Daniel tyckte för övrigt att Sanna Nielsens låt va bra. Han höll på att få spendera natten på balkongen och tog snabbt tillbaka sitt uttalande. Fy fasen, kan hon sluta va så präktig? Låter lite som ett får när hon sjunger oxå.. Usch. 


Och nu dags att knyta an lite till dagens rubrik. Hela veckan har jag hört att jag ser trött ut. Seriöst, det är ju ingen komplimang! Imorgon är det dags för mig att gå till Make Up Store för att köpa bättre grejer. Fake until you make it! Jag är faktiskt inte speciellt trött och jag klandrar inte min hud för att ha tröttnat på vintern. Våren är hjärtligt välkommen!


Snart är det dags att väcka världens bästa fästman (på hans egen begäran) och dra igång söndagsmys. Middag, Solsidan och Big Brother väntas. Kanske dyker jag upp med fler inlägg snart. Idag har jag lovat Daniel att inte skriva något dumt om honom så det får jag spara till en annan gång, hehe.. Ni fattar inte vilka blogg-godbitar jag sitter på! 


På återseende!


Ovido - Quiz & Flashcards