Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Skoogh - 24 mars 2011 16:53

Ikväll blir det pensionärsparty! Inte så illa som det låter, men ikväll ska iaf allas vår goa gubbe Leif Berglund avtackas med festligheter! Mannen som alltid har svar på tal, kan precis allt som kan tänkas vara värt att veta om diverse krig och som införde begreppet ynnest i det vardagliga språkbruket ska nu om ett par veckor lämna polismyndigheten. Riktigt sorgligt, då Leif är en riktig glädjespridare, pratkvarn och stämningshöjare.


I övrigt tar jag tillbaka allt ont jag sagt eller tänkt om arenahallen och folket som jobbar där. Vi blev ju petade från vår polis-sm-bokning pga att landslaget med kort varsel behövde någonstans att husera, och då var ett halvårs inplanerad bokning inte värt ett skvatt. MEN! Idag var jag där för att kolla läget, och hallen vi ska spela i istället är helt ok den också. Dessutom fixar vaktis i gengäld för vårt lilla strul upp alla bord, barriärer, dommarbord och ljudsystem åt oss i förväg. Kalas, ett stort bekymmer mindre! Alla bitar känns på plats nu, har dessutom idag inhandlat två kraftiga kassar med priser från Intersport! Priset blev framprutat då jag nu de närmsta 4 dagarna ska klämma in ordet Intersport i allt jag säger minst en gång varannan mening. Övervägde en Intersport-tatuering också, men den här lösningen blev smidigare ;)


Löpträning inställd, kort jogg imorgon innan pingis blir nog all träning som hinns med i slutet på veckan. Laddar istället för långpass på tisdag, då ska det dukas upp en tvåmilarunda!


Nu skålar vi för Leif! Det har varit en ynnest att få jobba med dig!

Ovido - Quiz & Flashcards