Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Äntligen en kusin!

Av Skoogh - 16 mars 2011 13:45

När jag var liten och lekte med kompisar var det påfallande ofta som det kom på fråga hur många kusiner man hade. För min del blev svaret alltid "inga", trots att både mamma och pappa har syskon. En kusin var nåt som var kul och roligt och som det sågs fram emot att få påhälsning av. Visserligen hade pappa kusiner som var i min ålder, men det var ju inte mina och syrrans kusiner! Hoppet om att få en kusin gick väl mer eller mindre ut efterhand som åren gick..


MEN! För ett par år sen träffade min moster Anne sin sambo Tomas och det ena ledde till det andra och idag var kom det sms om att en liten kille kommit till världen och att alla mår bra! Stort grattis Anne och Tomas! =)


Tränat löpning två gånger redan den här veckan.. Trots 4 jobbpass sedan i söndags. Dock var löppasset igår en snabb historia av lite intervaller på sannarps ip i väntan på att få träna pingis. Men ändå!


Löppasset i måndags var i lerigaste laget. 9 km ut till sannarp längs med nissan i smält snöslask. Härligt! HÄR är en länk till passet. Och här är en bild på hur man ser ut efter ett sånt pass. Åtminstone nertill, baktill:


  



Härligt va?


4 pass på 3 dagar avklarat, nu väntar ytterligare 16 timmars härlig ledighet innan helgsnurran påbörjas imorgon med ytterligare 4 jobbpass tills söndag. Men som sagt tidigare: finns alltid tid för träning, så ytterligare 1 löppass och en pingisträning till ska klämmas in! Och mitt i alltihop ska det planeras det sista inför polis-sm nästa vecka.. Schemat fullt med andra ord. Loving it =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards