Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Hyfsad timig

Av Skoogh - 18 mars 2011 09:23

Hej igen!


Igår blev det en ny runda löpning. Timingen var fantastisk. Tänkte dra mig ner mot Östra stranden och springa lite intervaller. När jag sprang förbi stationen började det sticka lite i ansiktet av nån form av hagelblandad snöblask. När jag avverkat mina 5 st 1000-metersintervaller och sammanlagt 4 km upp och nerjogg ställde jag mig och stretchade i trapphuset, och då vräkte det ner sörja! Härligt att kunna konstatera att man gjort ett gott dagsverke och att det bara var att gå in till en varm och skön dusch =)


HÄR är gårdagens pass. Ett pass som kändes förvånansvärt lätt! Fräschhet (ett nysvenskt ord? Uttalas Fräsch-het) i steget och lungorna gjorde att jag var tvungen att höja tempot rejält på sista tusingen för att bli trött. Här är lite bilder jag tog nere på stranden mellan två intervaller.   

Oj, fel strand, här var rätt strand:

    


Är ju fortfarande ett tag kvar till maran, och måååååånga (ännu så länge obefintliga) långpass kvar. Men ändå kan jag inte låta bli att fundera lite över hur taktiken ska läggas upp. Ska man gå ut med ett ok tempo första milen, tillåta sig att gå ner lite i tempo i mitten, och sen försöka öka farten igen? Eller ska man sikta på att hålla jämnt tempo hela resan? Springa på känsla? Springa efter pulsklockan? Alternativen är många, men lutar nog ändå åt det första alternativet, dvs öppna första milen på ett tempo som är bekvämt, men ändå relativt högt för att skapa liten "buffert" till tidsmålet. Taktiken kommer i och för sig bli väderberoende: tänker inte rusa iväg om det är 26 grader och stekhet sol..


Nu blir det pingisträning, sen jobb jobb jobb!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skoogh - 17 augusti 2015 10:01

"Doing an Ironman is like fighting a gorilla: You don´t stop when you are tired - you stop when the gorilla is tired"    Inleder med en efter-bild i avskräckande syfte:   Och nej, jag hade inte BH på mig, chipstuttarna till trots: Det är pul...

Av Skoogh - 14 augusti 2015 21:32

Då var det dags! Ett års förberedelser. Lagom mycket träning. En grym kolhydratsfest i dagarna tre. Allt detta ska omsättas i en heldags slit, kämpande, smärta och förhoppningsvis lycka! Kommer bli fantastiskt kul att få vara med om detta. Hela stämn...

Av Skoogh - 10 augusti 2015 15:14

Brickpass igår (cykel + löpning) funkade problemfritt! Fortsatt krångel med växlarna på cykeln åtgärdades idag på Sportson, snabbt och lätt och tydligen så enkelt att besöket blev gratis. Jag betalade dock lite i form av skamsenhet över min tekniska ...

Av Skoogh - 9 augusti 2015 12:17

Märker att jag inte skrivit här på ett tag, men behovet av att få skriva av sig lite har trängt sig på sista veckan. Som rubriken antyder: Det är mindre än en vecka kvar. All träning skulle för länge sedan ha varit gjord. För att summera årets tränin...

Av Skoogh - 8 november 2013 17:21

Vart ju inte igår jag skrev här. Inte ens i år. Riktigt riktigt tråkigt så här i efterhand, när året som gått inneburit riktigt mycket tränings/tävlingsrelaterade kul händelser. Jag har ingen riktigt förklaring till det hela, mer än att jag bara blev...

Ovido - Quiz & Flashcards