Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Skoogh - 18 januari 2011 12:05

Sådär, då kan vi efter en dag på stranden konstatera att även om solen inte skiner särskilt mycket under dagen, så tar den rätt bra ändå. Eller, jag anade ju detta och smorde in mig ganska snart efter att vi tagit oss ner till stranden vid efter lunch. Detta gjorde inte Erika. Erika skrattade sedan gott åt att jag missat typ insidan på ena armen och är aningen mer röd där än på övriga armen. Det var lite kul. Desto roligare är vad Erika upptäckte när hon såg sig i spegeln efter dusch:

Som sagt, solen tar rätt bra!

I övrigt är det jag som stått för klantigheterna hittills på resan. Av den anledningen blir idag bilden ovan den enda. Efter den lyckade 200-kronorsfikan i Doha skulle jag när vi kom till hotellet greja med det lilla kassaskåpet i garderoben. Det slutade med att jag låste in våra mobiler, pass och givetvis Erikas kamera. Så bilder kommer senare. Klantigt, ja, men det värsta kommer.  Det visade sig att hotellföreståndaren inte hade nycklar till kassaskåpet mitt i natten, utan han undrade om det gick bra att vänta tills imorgon (läs idag), vilket givetvis inte var några problem. Klockan 07.00 började dock mitt mobilalarm som jag ställde (och glömt stänga av) för att vi inte skulle missa planet i Doha att spela en melodi inne i skåpet. Skåpet var tyvärr inte det minsta ljudisolerat. Som tur var så slutade det spela, redan efter en kvart! Inte alls irriterande när man fått 4 timmars sömn de sista 40 timmarna..

Mer tokigheter utlovas, nu ska fröken vita tuttar och jag ut och shoppa och käka! =) Vi har det hur bra som helst, och hoppas allt är bra där hemma!

//Daniel

Av Skoogh - 17 januari 2011 19:55

Hej allihopa! Nu är vi äntligen framme i phuket och ska snart sova. Men först en liten sammanfattning av resans första del:

Fick skjuts av Jessica och Jesper ner till Malmö och sedan flyg från Kastrup till Doha, Qatar. Man kan säga att jag har sett det jag behöver av landet Qatar vid mellanlandningen. En hel del suspekta människor och så jävla dyrt. I taxfreen såg vi bland annat en toblerone för ca 1200 sek och vi tog även världens kanske dyraste fika (två kaffe och en chokladcroissant) för ca 200 sek. Haha! Det kändes inte riktigt värt det även om Daniel sa "det va väldigt gott kaffe". Tur att han betalade =)

Efter en dryg väntan åkte vi vidare mot Bangkok där planet blev lite försenat vid starten. Detta va inte bra för vårat connectionflight till Phuket. Men flyt som Daniel alltid har träffade vi en snubbe när vi kommit av planet innan säkerhetskontrollen som ringde en tjej som lotsade oss genom någon slags vip-säkerhetskontroll och hon checkade även in oss per telefon. Så vi kom med planet som planerat. Inte helt fel..

Taxichaffisen hittade hotellet och vi har promenerat en vända i patong. Gissar att det är den mest turistiga delen av Thailand. Tröttnar vi åker vi vidare men en dag på stranden imorgon ska inte bli helt fel. Vi har dock lärt oss att vissa gator ska man undvika (påstridiga försäljare av diverse och äckelgubbar). Håkans bar har vi gått förbi med viss besvikelse.. Håkan va inte där!

Imorgon hoppas vi på sol så ska vi fortsätta njuta av semestern! Imorgon blir det fler bilder och annat skoj =)

//Erika

Av Skoogh - 16 januari 2011 11:44

I bil på väg till Malmö och sen Kastrup! Sen doha! Sen Bangkok! Sen Phuket! Lång resa med andra ord, men det gör mig inget alls, särskilt inte med världens bästa resesällskap! Och yatzy! Njuter lite extra just nu, då vi har hela resan framför oss nu. Tiden kommer säkert gå skitsnabbt, så gäller att passa på! Med i bagaget packas två segrar från igår! 8-5 mot dänningelanda från Växjö, och 8-4 mot Laholm från Laholm. Särskilt andra matchen var betydligt mer dramatisk än vad resultatet skvallrar om, men det får tas en längre rapport om det senare! Vi har med oss Erikas dator och ska skriva lite och lägga upp bilder här när tillfälle ges! Tills dess: Ha det bra här hemma, nu drar vi!! :)

Av Skoogh - 15 januari 2011 05:25

Säger som Nicole Kidman i Schweppes-reklamen: "Hey, what did you expect?" ;)

Definitionen av nörd: Att gå upp klockan 05.00 för att limma på nytt gummi på racket och sen köra tre timmar till Kalmar och spela pingis i 7 timmar och sen köra hem igen. Och sen dessutom blogga om det..!

Håll nu tummarna för 4 pinnar idag!

Av Skoogh - 11 januari 2011 05:42

"Nytt år - nytt spår" yttrade en mindre vis pojke en gång. Nu blir det inte riktigt så, 2010 var lätt det bästa året hittills, men det är ju dumt att nöjd luta sig tillbaka för det! Nedanstående lista är kanske dock mer en blanding av löften och mål för 2010:

- Stockholm Marathon under 3.30, huvudmålet med själva bloggen och (den pga skada ännu så länge frånvarande) löpträningen!

- Gå ner 5 pannor. Hänger till stor del ihop med ovanstående mål, blir ofantligt lättare att springa 4,2 mil utan en magsäck på 5 extra kg.

- Under året snitta ett pass pingis i veckan utöver eventuell tävling/serie. Är nog vid närmare eftertanke betydligt mer än det låter, pga en del planerat resande och sedvanlig motivationsbrist i maj/juni/juli

- Åka och hälsa på släkten i Skåne, släkten i Prag och släkten (syrran) i Stockholm vid minst ett tillfälle per släktdel.

- Skriva blogg minst en gång varannan dag (från och meeeeed.... nu!)

- Hålla skallen bättre när jag spelar pingis. Är ju för fasiken snart 30 bast, när ska man lära sig att det inte hjälper så mycket att whina när det går dåligt? =)

Nu är det frukost! Bästa studen på natten! =)

Av Skoogh - 10 januari 2011 11:39

Hej igen, lite dålig snurr på skrivandet på sista tiden, men det har varit fullt upp med annat! Bland annat har världens bästa Erika fyllt år, vilket firats i dagarna tre, fullt värdigt en prinsessa! ;)

Jag gav henne en cykel i födelsedagspresent, en cykel som höll på att kosta mig ett par tår när jag skulle cykla hem den i kylan i gympa-dojjor för två veckor sen. Sen höll den på att kosta mig betydligt mer när jag till råga på allt cyklade och välte på en glashal, osandad cykelbana. Jag klarade mig dock med blåmärke på knät, och cykeln med ett löst styre.

I helgen firades först Ellen Alicia Bu:s 100:e dag i livet med trevlig middag på House Ming, och därefter åkte jag och Erika till Malmö, för middag med Erikas kompisar på T-bone. 400 gram ryggbiff var inget större problem med att få plats med efter julhelgen mag-uttöjar-övningar! Helgen avslutades med min födelsedagspresent från päronen, nämligen Spamalot! Riktigt kul föreställning! Som Erika uttryckte det: Johan Glans är ju fan rolig bara man tittar på honom!

Idag håller vi tummarna för två saker: Ett att Hues tenta går bra och att hans skalle därför håller för pingisträning, samt två: att hans fot håller för pingisträning. Håller även min häl kanske, kanske det även blir ett pass spinning ikväll..

By the way.. Om en vecka är vi i Thailand!!! =)

Av Skoogh - 4 januari 2011 04:06

God fortsättning på det nya året! Sluten på varje år brukar ju innebära en sammanfattning av året som gått, och jag tänkte göra detta också, i form av en uppräkning av årets tunnaste böcker! Ok då, alla kanske inte riktigt finns på riktigt, eller kanske ingen.. Ni förstår nog.. ;) Nån som kommer på någon mer?

- "Septembervädret 2010" av de chilenska gruvarbetarna

- "Skön islamsk humor", av Lars Vilks

- "Mina svenska förebilder" av Petter Northug

- "Hur man håller sig till att regissera lågbudgetfilmer" av James Cameron

- "Konsten att hålla spontana tal och presskonferenser" av kung Carl XVI Gustaf

- "Att hemlighålla sitt privaliv" av Tiger Woods

- "Vikten av att hålla sig nykter i trafiken" av Christer Sandelin

- "Objektiv sportkommentering" av Chris Härenstam och Kalle Grenmark (skidskyttekommentatorn...)

- "Sund kosthållning" av "okänd" kollega i AB-turen

Påkommet med stor portion klackspark och glimt i ögat ;)

Träningsåret inleddes igår med ett pass på gymet, kombinerat med en halvtimmes motionscykel. Seriesammandraget närmar sig med stormsteg, så ett pingispass i veckan blir nog ett rejält måste!

Av Skoogh - 27 december 2010 11:17

God jul på er glömde jag ju säga! Tiden går fort och nu har den blåst förbi. För egen del så innebar julen en hel del jobb, men också lite familjeumgänge mellan varven! Träning då? Räknas tåhävningar? Om inte, så kan man väl säga att det har varit lite dåligt. Men ändring idag! Idag gör vi verklighet av planerna från förra inlägget, nämligen att ta tag i att gå på spinning! Säger inte att jag ser fram emot det, men det ska bli för jäkla gött att ta tag i träningen igen efter lite sedvanlig jul-försoffning!

Hälen känns för kännedom bra, men tänker inte riskera något nu, utan kör på med lite annan träning och tåhävningar ett par veckor till, minst. Om tre veckor åks det dessutom till Thailand, och även om vädret säkert kommer vara helt perfekt för löpning nattetid, så kommer det nog inte bli så mycket av den varan. Planen är att hälfanskapet ska vara ok och att jag ska kunna börja löpträna för fullt vid hemkomst från T. Funkar inte det så känns maran avlägsen... Men men, tänka negativt är inte riktigt min grej, så det kommer förhoppningsvis gå kanon!

I övrigt har vi seriespel i pingis coming up om tre veckor, ett viktigt seriesammandrag i Kalmar, där det nog måste till full pott för oss om det ska finnas någon som helst möjlighet kvar till att hålla oss kvar i tvåan (kan misstolkas, så förtdyligar, tvåan = division 2!) ;)